​Get lanserer 5 nye tv-kanaler til alle kunder

Pressemelding   •   jan 06, 2016 10:04 CET

Gets tv-kunder har markedets mest fleksible grunnpakke der 80 av 100 kanaler er valgfrie. I dag styrkes tv-tilbudet ytterligere for alle som ønsker asiatisk, pakistansk og indisk tv-underholdning. Med Prime, SET Asia, ARY Digital, Colors og Rishtey Europe på plass har kundene hele 18 etniske valgfrie tv-kanaler i grunntilbudet.

Gets etniske tv-tilbud retter seg mot det flerkulturelle Norge som ønsker å holde seg oppdatert med underholdning og nyheter fra sin region.

I det nye tv-tilbudet trekkes Prime, SET Asia og ARY Digital ut av Gets Premium-tv tilbud og legges i stedet inn i markedets mest fleksible grunnpakke sammen med nykommerne Colors og Rishtey Europe.

- Mange av kundene våre ønsker tilgang til asiatisk innhold, som Bollywood-filmer. Denne etterspørselen møter vi nå ved å utvide antallet kanaler med pakistansk og indisk innhold. De fem etniske kanalene kan velges inn i Startpakken, og kundene slipper dermed å betale ekstra for kanalene, sier Torbjørn Aamodt, produktdirektør i Get.

Bollywood har verdens største filmproduksjon, og fans over hele verden. Filmene herfra har blant annet påvirket Hollywood til igjen å produsere musikal-liknende filmer, som Moulin Rouge, Mamma Mia og The Phantom of the Opera.

- For tv-kunder som ønsker seg utradisjonell, men spennende underholdning, gir de etniske kanalene våre blant annet et realt dypdykk i Bollywood-industriens fascinerende filmer, som nesten alltid har innslag av sang, dans, kjærlighet, action og humor, sier Aamodt.

Så enkelt velger du kanaler

Fakta
Sommeren 2013 lanserte Get reell valgfrihet i tv-tilbudet til 1,2 million nordmenn. Gets kunder er blant de første i verden som helt kostnadsfritt, og når som helst, kan velge blant 80 kanaler for å skreddersy tv-tilbudet sitt, i tillegg til de 20 faste.

Fra onsdag 6. januar blir følgende fem etniske kanaler tilgjengelige i Gets valgmeny i grunnpakken for alle kunder med digital-tv:

• Prime TV (kanalplass 111) og ARY Digital (kanalplass 113) er pakistanske tv-kanaler som sender dramaserier, dokumentarer, barne-tv, talkshows, filmer og oppdaterte nyheter om Pakistan og den sør-asiatiske regionen
  • SET Asia (kanalplass 113) er en av Indias ledende underholdningskanaler, som henvender seg til alle aldersgrupper
  • Colors TV (kanalplass 148) er Viacoms ledende underholdningsportal i India
  • Rishtey (kanalplass 149) henvender seg til seere som behersker Hindi, og kanalen sender populære serier og programmer

I tillegg kan kundene velge mellom 14 øvrige etniske kanaler: TV Polonia, RTR Planeta, TRT Turk, HRT, TVe International, RTL, TV5MONDE, France 24 French, France 24 English, Das Erste, Rai Uno, 3SAT, Al Jazeera Arabic, Al Jazeera English