Get Ligaen- Sesongens andre Get Rookie kandidat er klar!

Pressemelding   •   jan 03, 2017 10:00 CET

Get- Ligaen: Sesongens andre kandidat til Rookie of the year, Jens Kristian Lillegrend, Sparta Warriors, Sarpsborg

Get Rookie of the year er en utmerkelse til årets unge nykommer i Get-ligaen og velges blant fire delvinnerne gjennom sesongen. Sesongens andre delpris i nominasjonen til Get Rookie of the Year går til den unge talentfulle Østfold- spilleren Jens Kristian Lillegrend (19 år), som debuterte denne sesongen på Sparta Warriors, Sarpsborg.

Om Jens Kristian Lillegrend sier juryen følgende:
Jens Kristian er en keeper som til tross for sin ungdom utstråler ro og rutine. Han er en målvakt som utnytter størrelsen sin bra, har et bra posisjonsspill og god struktur i spillet. Jens Kristian har sakte med sikkert utviklet seg ett skritt om gangen. Han har bygd fysikk sammen med moderne målvaktteknikk, for å skape best mulig balanse i spillet sitt. Dette er spesielt viktig for dagens keepere, da den nye keeperteknikken krever stor muskelstyrke og smidighet.

Som mange andre gode norske keepere i Get-ligaen ogi utlandet, har Jens Kristiansterke egenskaper som langsiktighet, tålmodighet og at han tar et stort ansvar for sin egenutvikling.

Jens Kristian Lillegrend er årets andre kandidat til Get Rookie of the year i Get-ligaen 2016/17

Fakta Get Rookie of the year:

Get Rookie of the year er en pris fra Get som skal få frem unge talenter i Norsk hockey. Gjennom sesongen nomineres i alt fire spillere, og under finalespillet i NM 2017 deles hovedprisen ut. Vinneren får 10.000 kroner og plass i treningstroppen til Norges VM- landslag. I tillegg kan han donere 50.000 kroner til ønsket breddeklubb.

Sesongen 16/17 første delvinner var Jacob Lundell Noer fra Lillehammer.

Både delvinnerne og sesongens Get Rookie of the Year plukkes ut av en jury bestående av Petter Thoresen og Petter Salsten (Norges Ishockeyforbund), Håkan Södergren (Norsk Topphockey AS), Bjørn Erevik (TV 2) og Øyvind Husby (Get).

Fakta Jens Kristian Lillegrend:

Jens Kristian Lillegrend er fra Østfold og er en ekte «Særping». Han har spilt for Sparta Sarpsborg på U17, U18 og U20- lagene, i tillegg til å ha representert Norge på U18 og U20- lagene. Til tross for sin unge alder har han allerede oppnådd mange utmerkelser gjennom sin karriere og nå sist vant han prisen for Norges beste spiller i U20 VM i desember.

Håkan Södergren

Norsk Topphockey AS
tel: +47 930 66 970

hs@norsktopphockey.no

Get er en ledende fiberbasert bredbånds- og innholdsleverandør med 840 medarbeidere. Vi er brennende opptatt av å skape de beste kundeopplevelsene i en stadig mer kompleks mediehverdag, og vi har de siste årene vunnet en rekke «best-i-test» priser for brukervennlighet, innovative produkter og god kundeservice.

Get sponser ishockey landslaget, Get - ligaen og barne og- ungdomsidrett gjennom Norges skøyte-og hockeyskole. Vi er utrolig stolte av å få samarbeide med lidenskapelige hockeyspillere i alle aldre!