Get Ligaen- Sesongens fjerde Get Rookie kandidat er klar!

Pressemelding   •   feb 17, 2017 08:00 CET

Get Rookie of the year er en utmerkelse til årets unge nykommer i Get-ligaen og velges blant fire delvinnerne gjennom sesongen. Sesongens fjerde delpris i nominasjonen til Get Rookie of the Year går til den unge talentfulle Christoffer Karlsen (19 år) som spiller for Sparta Warriors, Sarpsborg.

Om Christoffer Karlsen sier juryen følgende:

Christoffer Karlsen fra Sarpsborg, har kommet «hjem» etter noen år i Sverige og USA. Christoffers spillestil viser tydelige tegn på aggressivitet og fokus på å komme inn på mål noe som preger den transatlantiske stilen, samt den mer taktiske og tekniske ishockeyen som han har lært i HV71 og som preger den svenske stilen. Hurtighet, nærkampspill og god balanse i skøytegåingen er naturlige innslag i Christoffers spill.

Get og Norsk Topphockey gratulerer Christoffer Karlsen med nominasjonen og Sparta med sin andre kandidat til Get Rookie of the Year – prisen for sesongen 16/17.

Fakta Get Rookie of the year:

Get Rookie of the year er en pris fra Get som skal få frem unge talenter i Norsk hockey. Gjennom sesongen nomineres i alt fire spillere, og under finalespillet i NM 2017 deles hovedprisen ut. Vinneren får 10.000 kroner og plass i treningstroppen til Norges VM- landslag. I tillegg kan han donere 50.000 kroner til ønsket breddeklubb.

Denne sesongens første delvinner var Jacob Lundell Noer fra Lillehammer. Sesongens andre delvinner var Jens Kristian Lillegrend fra Sparta. Sesongens tredje delvinner var Sebastian Johansen fra Lørenskog.

Både delvinnerne og sesongens Get Rookie of the Year plukkes ut av en jury bestående av Petter Thoresen og Petter Salsten (Norges Ishockeyforbund), Håkan Södergren (Norsk Topphockey AS), Bjørn Erevik (TV 2) og Øyvind Husby (Get).

Fakta Christoffer Karlsen:

Christoffer Karlsen er fra Sarpsborg og spiller nå for morklubben Sparta Warriors på elitenivå. Til tross for sin unge alder har han allerede internasjonal erfaring og utdanning fra svensk og kanadisk klubbhockey.

Utdelingen av delprisen skjer lørdag 18.februar i kampen mellom Sparta og Lørenskog.

Håkan Södergren, Norsk Topphockey AS
tel: +47 930 66970hs@norsktopphockey.no

Get er en ledende fiberbasert bredbånds- og innholdsleverandør med 718 medarbeidere. Vi er brennende opptatt av å skape de beste kundeopplevelsene i en stadig mer kompleks mediehverdag, og vi har de siste årene vunnet en rekke «best-i-test» priser for brukervennlighet, innovative produkter og god kundeservice.

Get sponser ishockey landslaget, Get - ligaen og barne og- ungdomsidrett gjennom Norges skøyte-og hockeyskole. Vi er utrolig stolte av å få samarbeide med lidenskapelige hockeyspillere i alle aldre!