Get Ligaen- sesongens tredje Get Rookie kandidat er klar!

Pressemelding   •   feb 02, 2017 08:00 CET

Sebastian Johansen, Lørenskog IK. Foto: Eliteprospect_ Timo Savela

Get Rookie of the year er en utmerkelse til årets unge nykommer i Get-ligaen og velges blant fire delvinnerne gjennom sesongen. Sesongens tredje delpris i nominasjonen til Get Rookie of the Year går til den unge talentfulle Sebastian Johansen (19 år) som spiller for Lørenskog IK.

Om Sebastian Johansen sier juryen følgende:
Han er en spiller som viderefører den gamle norske hockeystilen med mye teknikk og bevegelighet med pukken, er kvikk på skøyter samt veldig flink i situasjoner der fantasi, kreativitet og mot løser opp i mann mot mann spillet. Sebastian har i tillegg klart å kombinere jobben med å komme på nivå fysisk med de eldre spillere i Get- ligaen og har skaffet seg all taktisk kunnskap seniorhockey krever, uten å gi avkall på sin egen stil og den kreative, artistiske ishockeyen han har med seg fra guttelagstiden.

Vi gratulerer Sebastian Johansen til prisen som Get Rookie of the year- kandidat nr 3 i Get-ligaen 2016/17.

Fakta Get Rookie of the year:

Get Rookie of the year er en pris fra Get som skal få frem unge talenter i Norsk hockey. Gjennom sesongen nomineres i alt fire spillere, og under finalespillet i NM 2017 deles hovedprisen ut. Vinneren får 10.000 kroner og plass i treningstroppen til Norges VM- landslag. I tillegg kan han donere 50.000 kroner til ønsket breddeklubb.

Denne sesongens første delvinner var Jacob Lundell Noer fra Lillehammer. Sesongens andre delvinner var Jens Kristian Lillegrend fra Sparta.

Både delvinnerne og sesongens Get Rookie of the Year plukkes ut av en jury bestående av Petter Thoresen og Petter Salsten (Norges Ishockeyforbund), Håkan Södergren (Norsk Topphockey AS), Bjørn Erevik (TV 2) og Øyvind Husby (Get).

Fakta Sebastian Johansen:

Sebastian Johansen er Oslo gutt og morklubben er Lørenskog som han nå også spiller for på elitenivå. Til tross sin unge alder har han allerede blitt Norgesmester både på U18 og U20 for Lørenskog IK.

Håkan Södergren, Norsk Topphockey AS

tel: +47 930 66970hs@norsktopphockey.no

Get er en ledende fiberbasert bredbånds- og innholdsleverandør med 718 medarbeidere. Vi er brennende opptatt av å skape de beste kundeopplevelsene i en stadig mer kompleks mediehverdag, og vi har de siste årene vunnet en rekke «best-i-test» priser for brukervennlighet, innovative produkter og god kundeservice.

Get sponser ishockey landslaget, Get - ligaen og barne og- ungdomsidrett gjennom Norges skøyte-og hockeyskole. Vi er utrolig stolte av å få samarbeide med lidenskapelige hockeyspillere i alle aldre!