Get med Sørlandets største fiberutbygging

Pressemelding   •   jun 30, 2014 08:00 CEST

(Oslo 30. juni 2014) Sørlandets største kabelselskap, Søm Multimediaanlegg i Kristiansand har inngått avtale med Get. Avtalen gir 1670 husstander markedets mest framtidsrettede tv- og bredbåndstjenester gjennom et helt nytt fibernett fra Get.

Byggingen av fibernettet til Søm blir Sørlandets største fiberutbygging i 2014. Utbyggingen starter etter sommerferien, og Get har som mål at fibernettet vil stå ferdig fra 18 til 24 måneder etter byggestart.

Det neste året vil Get gjøre tv-hverdagen sømløs, funksjonsrik og full av personlige tilpasninger.
Alle Get-kunder vil få den samme gode opplevelsen på nettbrettet, mobilen og tv-boksen og uavhengig av tid og sted.

Alle husstandene på Søm blir utstyrt med Get box II, markedets mest avanserte tv-boks, som er testet til terningkast seks av aviser og tidsskrifter. Med Get-bredbåndet kan alle med iPhone og iPad også laste ned Get tv for en enda mer fleksibel og personlig underholdningsopplevelse i hjemmet.

Innovasjon, teknologi og gode opplevelser avgjorde valget
Styret i Søm Multimediaanlegg forteller at de er godt fornøyd med å ha forhandlet fram og tegnet en langsiktig samarbeidsavtale med en så solid og fremtidsrettet leverandør som Get.

- Get har imponert oss med en brukervennlig og innovativ underholdningsplattform og framtidsrettet fiberteknologi. Vi har vært opptatte av at medlemmene våre skal få tilgang til markedets fremste tv-opplevelser og bredbåndsprodukter og fullverdig service lokalt. Det får vi med Get, sier Ole Tånevik i Søm Multimediaanlegg.

- Vi er stolte av å ha blitt valgt av Søm Multimediaanlegg som leverandør av infrastruktur og tv- og bredbåndstjenester. Avtalen styrker vår posisjon i regionen og viser at vi leverer alle fiberteknologier i stor skala. Ikke minst gleder vi oss til at enda flere får ta i bruk og nyte Get-produktene våre, sier Quang The Mai, avdelingsleder i Kristiansand.