​Get øker bredbåndshastigheten med 50 prosent

Pressemelding   •   jan 18, 2016 09:45 CET

(Oslo, 18. januar 2016) Fra i dag gir Get kundene 50 prosent høyere bredbåndshastighet og lanserer det nye topproduktet XXL 500 (Mbit/s).

Den sterke trafikkveksten i norske bredbåndsnett fortsetter, og fra 2014 til 2015 økte trafikken i Gets nett med over 80 prosent.

- Vi gleder oss over at norske bredbåndskunder ønsker stadig høyere hastigheter, og fra i dag gir vi Get-kundene 50 prosent høyere nedstrømhastighet, og inntil tre ganger høyere oppstrømshastighet, sier Torbjørn Aamodt, produktdirektør i Get.

Get ble kåret til «Årets Bredbåndsaktør» i 2015, og har vært vekstvinner i det norske markedet 7 år på rad.

- Get er en viktig bidragsyter til å oppfylle myndighetenes målsetting om høyhastighetsbredbånd til det norske folk, og den gjennomsnittlige bredbåndshastigheten til Gets kunder er nå på 70 Mbit/s. Det er mer enn dobbelt så raskt som gjennomsnittet til norske bredbåndskunder *, sier Torbjørn Aamodt.

Fra 18. januar tilbyr Get også et nytt topprodukt i den nye bredbånds-porteføljen, XXL 500. Dette er basert på bredbåndsstandarden Eurodocsis 3.0. I løpet av 2016 kommer den nye bredbåndsstandarden Docsis 3.1 som muliggjør hastigheter på opptil 10 Gbit/s.

Gets bredbåndsabonnementer fra 18. januar 2016:

S 30 30/10 (20/5) 419,- ** (399,-)
M 75 75/15 (50/5) 519,-** (499,-)
L 150 150/15 (100/5) 599,- (599,-)
XL 250 250/20 (200/20) 699,- (699,-)
XXL 500*** 500/50 999,-

Tallene i parentes viser hastighet og pris før oppgraderingen.

*SSB: 33,3 Mbit/s ved 3. kvartal 2015 - http://www.ssb.no/teknologi-og-innovasjon/statistikker/inet/kvartal

** Ny pris på S30 og M75 fra 1. mars 2016

*** Tilgjengelig i utvalgte områder