I dag lanserer Get tv på Android

Pressemelding   •   sep 19, 2014 09:00 CEST

(Oslo 19. september 2014) I dag blir «Get tv» tilgjengelig i Google Play. Dermed kan ytterligere 100.000 Get-kunder se tv på nettbrett og mobil.

- Er du Get-kunde skal du kunne se Get tv der du selv ønsker, og derfor er jeg svært glad for at alle med Android fra i dag kan få Get tv på smarttelefonene og nettbrettene sine. Appen har i lang tid vært blant de mest populære norske appene for iPhone og iPad, og nå kan også Android-kundene våre laste ned og ta i bruk Get tv, sier Torbjørn Aamodt, produktdirektør i Get.

Android 4.2 og iOS 8
Når Get tv slippes i Google Play vil appen være klargjort for Android versjon 4.2 og nyere. Samtidig er versjonen for iPad og iPhone oppdatert til å støtte iOS 8.

Den nye versjonen av Get tv vil være tilgjengelig i Google Play fredag 19. september.

Flere oppdateringer i vente
Det er kostnadsfritt å laste ned Get tv i Apple App Store og Google Play.

- Vi er fortsatt bare i begynnelsen med tanke på hva Get tv skal være på mobile enheter. Fremover vil det komme en rekke nye kanaler, tv-arkiv, og tjenester til appen. Snart vil du for eksempel kunne bruke Get tv som fjernkontroll til din Get box II, sier Aamodt.

Dette er Get tv

• Tilgjengelig for iOS 7 og 8
  • Tilgjengelig for Android 4.2 og nyere
  • Se de 30 mest populære tv-kanalene
  • Tilgang til Play-tjenester som C More Play
  • Pause og spole tilbake programmet du ser på
  • Tv-guide med fjernstyrt opptak til Get-boksen
  • Foreldrekontroll / barnelås på utvalgte tv kanaler med PIN kode
  • Full utnyttelse av skjermen ved å dobbelt-trykke på skjermen i fullskjerm
  • Personlige profiler
  • Rikere metadata og utvidet innholdssøk (skuespillere, programinfo, genre, nøkkelord)
  • Fortell om dine favorittprogrammer på Facebook og Twitter

Mer informasjon om Get tv finner du på www.app.get.no

Get er en fiberbasert bredbånds- og innholdsleverandør med 840 medarbeidere. Selskapet har de siste årene vunnet en rekke «best-i-test» priser for brukervennlighet, innovative produkter og god kundeservice.

Totalt 500 000 hjem og bedrifter er i dag tilkoblet Gets fiberbaserte nett, og over 1 million privat- og bedriftskunder bruker selskapets tjenester hver dag. Gets tjenester og produkter distribueres også til 31 regionale partnere, og i 2013 var Get det selskapet i Norge med den sterkeste veksten innenfor både bredbånd og tv i 2013.

Kontaktperson i Get:

Kommunikasjonssjef Anders Bigseth