Magnus Brekke Henriksen nomineres til Get Rookie of the Year

Pressemelding   •   jan 05, 2016 18:30 CET

Sesongens andre delpris i Get Rookie of the Year går til 19-år gamle Magnus Brekke Henriksen, som spiller forward for Lørenskog Ishockey. Get Rookie of the Year er en utmerkelse til årets unge nykommer i Get-ligaen og velges blant fire delvinnere gjennom sesongen.

Juryen består av Roy Johansen og Petter Salsten (Norges Ishockeyforbund), Håkan Södergren (Norsk Topphockey AS), Bjørn Erevik (TV 2) og Øyvind Husby (Get).

Om Magnus Brekke Henriksen sier juryen følgende:

Magnus Brekke Henriksen er en forward av internasjonal klasse, og Henriksens gode fysikk og rekkevidde minner om Tore Vikingstad på sitt beste. Henriksen har hatt en imponerende fysisk og spillemessig utvikling denne sesongen, og den unge Lørenskog-spilleren blir stadig flinkere til å binde sammen Lørenskogs forsvars- og angrepsspill med hjelp av god spilleforståelse, god bruk av sine fysiske forutsetninger og en herlig kølle- og skøyteteknikk.

Magnus Brekke Henriksen var Norges assisterende kaptein da U20 landslaget jaktet opprykk til A-pulja i U20 VM i Wien 13. – 20. desember 2015.

Om Magnus Brekke Henriksen

Delprisen deles ut i forkant av kampen Lørenskog IK – Vålerenga Ishockey tirsdag 5. januar i Lørenskog Ishall.

Get Rookie of the Year er en pris fra Get som skal få frem unge talenter i Norsk hockey. Gjennom sesongen nomineres i alt fire spillere, og under finalespillet i NM 2016 deles hovedprisen ut. Vinneren får 10.000 kroner og plass i treningstroppen til Norges VM-landslag. I tillegg kan han donere 50.000 kroner til ønsket breddeklubb.

Håkan Södergren
Norsk Topphockey AS