Martin Rønnild nomineres til Get Rookie of the Year

Pressemelding   •   jan 31, 2016 16:00 CET

Sesongens tredje delpris i Get Rookie of the Year går til 19-år gamle Martin Rønnild, som spiller forward for Storhamar IL. Get Rookie of the Year er en utmerkelse til årets unge nykommer i Get-ligaen og velges blant fire delvinnere gjennom sesongen.

Juryen består av Roy Johansen og Petter Salsten (Norges Ishockeyforbund), Håkan Södergren (Norsk Topphockey AS), Bjørn Erevik (TV 2) og Øyvind Husby (Get).

Om Martin Rønnild sier juryen følgende:

Storhamar-spilleren Martin Rønnild er opprinnelig fra Fredrikstad, hvor han spilte ungdoms-hockey i Stjernen. Her utmerket han seg tidlig som en god skøyteløper med sterke offensiv egenskaper. Han flyttet deretter til Brynäs i Sverige hvor han gikk på klubbens ishockeygymnas i 3 sesonger. Under denne perioden representerte han Norge på både U18- og U20-landslaget. Rønnild er en moderne ishockeyspiller med stor kapasitet og meget godt utviklet fysikk. Han kombinerer dette med god teknikk, høy fart og en enorm vilje. Han har imponert i både Get-ligaen og Champions Hockey League denne sesongen. Med ytterligere erfaring fra kamper på høyt nivå internasjonalt nivå vil Rønnild være moden for enda større oppgaver i framtiden.

Dette er Martin Rønnlid

Delprisen deles ut i forkant av kampen Storhamar Hockey - Manglerud Star Ishockey 31. januar i Hamar OL Amfi.

Get Rookie of the Year er en pris fra Get som skal få frem unge talenter i Norsk hockey. Gjennom sesongen nomineres i alt fire spillere, og under finalespillet i NM 2016 deles hovedprisen ut. Vinneren får 10.000 kroner og plass i treningstroppen til Norges VM-landslag. I tillegg kan han donere 50.000 kroner til ønsket breddeklubb.

Håkan Södergren
Norsk Topphockey AS