Raskere superbredbånd fra Get

Raskere superbredbånd fra Get

Best på telepriser.no

Oslo, 30. mars 2012 ─ Digital-TV og bredbåndsselskapet Get øker hastigheten til sine internettkunder med inntil 50 prosent. Fartsøkningen gjelder både opp- og nedlasting, og kundene får de nye hastighetene allerede denne uken.

Nordmenn bruker mer bredbånd enn noensinne. Tall fra Kabel Norge viser at økningen i antall net- tilkoblede enheter i norske hjem har økt med hele 50% siste året, og nordmenn har nå over 9 millioner tilknyttede enheter i sine hjem. Samme undersøkelse viser at hele 64% av norske internettkunder ser et stadig økende behov for bredbånd, og dette er en økning på 11% bare siden i fjor.

- Vi ser at bruksmønsteret på internett endrer seg, både når det gjelder hva kundene bruker internett til, og hvilke enheter kundene konsumerer innholdet på. Get ønsker å ligge i forkant av denne utviklingen, og gjør nå en kraftig oppgradering på hastigheten på flere av produktene, sier administrerende direktør, Gunnar Evensen.

Et av de mest populære produktene til Get, M, øker fra 20 Mbps til 30 Mbps. Samtidig øker opplastingshastigheten fra 2 Mbps til 5 Mpbs.

For kunder med produktet L, økes hastigheten fra 50 Mbps til 70 Mbps, og disse kundene får også en reduksjon i månedsleien på 80 kroner. Kunder med XL kan glede seg over en økning fra 100 Mbps til 120 Mbps til samme pris.

– Med dagens hastighetsoppgradering blir forskjellen enda større mellom de som kan få superbredbånd og de som ikke kan få. En stor andel av Gets kunder abonnerer nå på produkter som er over dobbelt så raskt som det adsl i snitt kan levere, sier Evensen.

Gets bredbåndsabonnementer fra 30.03.12:
Xs 2        -              2/1         (2/2)*    259,-
S 10       -              10/2       (10/5)    359,-
M 30       -              30/5       (30/10)  479,-
L 70        -              70/5       (70/10)  579,-
XL 120   -               120/10                 899,-
XXL 200 -              200/10                  2459,-

*Tallene i parentes viser produktet med ekstra opplastingskapasitet som kan kjøpes for 39,- pr. mnd.

Tags

Over 500 000 hjem og bedrifter er i dag tilkoblet Gets fiberbaserte nett, og over 1,8 million privat- og bedriftskunder bruker tjenestene våre hver dag. Stadig flere ønsker å knytte seg til fibernettet vårt, og vi har i flere år hatt en meget sterk vekst innenfor både bredbånd og tv.I tillegg til eget nett, leverer vi også tjenester gjennom 25 regionale partnere fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør. Dette gjør Get til den største utfordreren til Telenor i Norge, og selskapet til en viktig samfunnsaktør som bidrar til konkurranse i det norske markedet.Sommeren 2018 ble Get kjøpt opp av Telia Company og er nå del av Nordens sterkeste telekomselskap.Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre 2 200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Etter sammenslåingen med Get skal nye Telia Norge levere nye og innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.

Relatert materiale