RISSA KRAFTLAG GÅR FOR GET

Pressemelding   •   mai 20, 2019 07:00 CEST

Per-Arne Sæther, daglig leder i Rissa Kraftlag og Jon Vedal, partneransvarlig i Get, er begge svært fornøyde med den nye avtalen.

Rissa Kraftlag satser offensivt – inngår strategisk samarbeid med Get

Rissa Kraftlag velger å satse på Get som ny samarbeidspartner fra 01.01.2020. Det nye partnerskapet betyr at Rissa Kraftlag i samarbeid med Get kan tilby TV, fiberbredbånd og mobiltelefoni til over 1500 kunder på Fosen i Trøndelag.

- Vi er svært glade for signeringen med Rissa Kraftlag, som den største fiberaktøren på Fosen. Dette bekrefter nok en gang at partnerskap med Get representerer noe spennende for alle kraftlag i Norge. For kundene til Rissa Kraftlag kommer dette til å bli en skikkelig morsom og god opplevelse, sier Torbjørn Aamodt, Head of Home (Get) i Telia Norge

Ved at Get og Telia nå har funnet sammen i ett selskap i Norge, som en fullkonvergent aktør, vil også Rissa Kraftlag kunne bli en totalleverandør av telekomtjenester i sitt nedslagsfelt. Det vil kunne gi en bedre robusthet og bedre kundeopplevelser for kundene.

Samfunnsbygger og lokal verdiskapning

Rissa Kraftlag har de siste 15 årene investert over 60 millioner i utbygging av fiberinfrastruktur på Fosen, og vi vil i årene fremover fortsette investeringene. Fra første januar 2020 leverer også Rissa Kraftlag internett- og innholdstjenester i det utbygde fibernett.

- Vi ser at god fiberinfrastruktur er avgjørende for lokal næringsutvikling og bolyst, og gjennom våre investeringer tar vi et samfunnsansvar som er i tråd med vår visjon om å være en generator i lokalsamfunnet. Når vi nå starter tjenesteleveransene i vårt fibernett sikrer det også lokale arbeidsplasser og økt lokal verdiskapning, sier Per-Arne Sæther, daglig leder i Rissa Kraftlag.

Det beste tilbudet i markedet

Get har over de siste årene investert mange milliarder kroner i tjenesteutvikling og infrastruktur. Gjennom partnerskapet får Rissa kraftlag tilgang til fremtidens fiberbredbånd, tv, mobil og smarte hjem-løsninger.

- Get har vist frem en produktbredde og noen ambisjoner fremover vi ikke kunne si nei til. Get har også en solid og velfungerende partnerskapsmodell med 25 andre lokale partnere i Norge, og vi tror vårt partnerskap med Get vil gi den beste og mest fremtidsrettede løsningen på markedet for kundene våre fremover sier Per-Arne Sæther, Rissa kraftlag.

Mener valgfrihet og brukeropplevelse er nøkkelen

Get har nettopp lansert Norges råeste TV-boks, og sammen med fleksibelt innholdsvalg og strømming via Get-appen gir dette kundene en unik TV-opplevelse som har blitt en stor suksess.

- Rissa kraftlag-kundene vil få være med på å oppleve det vi mener vil være verdens mest moderne innholds-plattform. Jeg er sikker på at de kommer til å like valgfriheten og brukeropplevelsen, sier Aamodt.

Muligheten til å gjøre Fosen enda smartere

Partnerskapet med Get åpner også for å samarbeide tett med smarthus-selskapet Futurehome som er en del av Get og Telia-familien.

- Samarbeidet med Get og Futurehome vil komplettere våre eksisterende smarthusløsninger og blir et godt bidrag også inn i vår elektrovirksomhet, sier Sæther

Gjennom løsninger for små og mellomstore bedrifter kan Rissa Kraftlag og Telia levere teknologi og plattformer for tv-distribusjon, overvåkning, datasikkerhet, wifi, mobil og energibruk som skaper lønnsomme bedrifter.

- Via alle de smarte løsningene våre kan Rissa Kraftlag ta et spennende steg i en retning hvor de kan tilby helt unike pakkeløsninger på Fosen og i Trøndelag, avslutter Aamodt.

Om Rissa Kraftlag

Rissa Kraftlag SA er et samvirkeforetak med stolte tradisjoner siden 1948. Vår visjon er å være en generator i lokalsamfunnets utvikling.

Det økonomiske grunnlaget for å nå denne visjonen skapes gjennom vår forretningsdrift innen energi, elektro, IKT og fiber, og våre datterselskap Dogi IKT AS og Nortek Elektro AS er en viktig del av dette.

Helt siden oppstarten i 1948 og frem til i dag har utbygging av samfunnskritisk infrastruktur vært en prioritert oppgave for oss, med fokus på strømnett og, i de senere år, fibernett. Fiberbredbånd er en forutsetning for lokalsamfunnets videre utvikling, både for bolyst og næringsutvikling, og vi vil i årene fremover fortsette å investere i viktig infrastruktur i våre lokalsamfunn.

Rissa Kraftlag har over 3000 strømkunder og har bygd et fibernett som strekker seg ut til over 1500 private boliger og har ambisjoner om å ha rollen som Fosens største fiberaktør. Rissa Kraftlag har hele Fosen som nedslagsfelt med sine forretningsområder. I tillegg til å være strømleverandør og fiberutbygger, har vi installasjonsavdelinger med 40 elektrikere som utfører store og små elektrotjenester i bedrifts og privatmarkedet på hele Fosen. Datterselskapet Dogi IKT er Fosens største IKT-bedrift og opererer i bedriftsmarkedet.

Rissa Kraftlag-konsernet er en viktig lokal arbeidsgiver og sysselsetter 56 ansatte. Vi bidrar også til mange og trygge arbeidsplasser gjennom vår bruk av lokale entreprenører i vår virksomhet og våre eierskap i Kraftmontasjen AS, Fosen Nett AS og HVACS AS.

Rissa Kraftlag er en lokal støttespiller gjennom å være en samarbeidspartner og støttespiller for lag og organisasjoner som jobber for barn og ungdom i vårt nærmiljø. Dette bidrar til høy lokal bolyst og et høyt aktivitetsnivå som grunnlag for befolkningsvekst.

Om Telia og Get

Over 500 000 hjem og bedrifter er i dag tilkoblet Gets fiberbaserte nett, og over 1,8 million privat- og bedriftskunder bruker tjenestene våre hver dag. Stadig flere ønsker å knytte seg til fibernettet vårt, og vi har i flere år hatt en meget sterk vekst innenfor både bredbånd og tv.

I tillegg til eget nett, leverer vi også tjenester gjennom 25 regionale partnere fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør. Dette gjør Get til den største utfordreren til Telenor i Norge, og selskapet til en viktig samfunnsaktør som bidrar til konkurranse i det norske markedet.

Sommeren 2018 ble Get kjøpt opp av Telia Company og er nå del av Nordens sterkeste telekomselskap.

Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre 2 200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Etter sammenslåingen med Get skal nye Telia Norge levere nye og innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.