Sesongens første Get Rookie- kandidat er klar

Pressemelding   •   nov 10, 2016 08:00 CET

Foto: Arild Åssveen

Get Rookie of the year er en utmerkelse til årets unge nykommer i Get-ligaen og velges blant fire delvinnerne gjennom sesongen. Sesongens første delpris i nominasjonen til Get Rookie of the Year går til den unge talentfulle ishockeyspilleren Jacob Lundell Noer, som debuterte denne sesongen på Lillehammer sitt A-lag.

Om Jacob Lundell Noer sier juryen følgende:

Jacob Lundell Noer sin moderklubb er Ski, men flyttet for 2 sesonger siden til Lillehammer for å gå på Norges Toppidrettsgymnas (NTG). Denne sesongen debuterte han på Lillehammers A-lag. Noer er en ambisiøs utøver med gode skøyteferdigheter og bra teknikk. Han jobber alltid hardt i begge ender av banen, og denne modenheten i spillet er grunnlaget for den framgangen han nå opplever på seniornivå.

Jacob Lundell Noer er årets første kandidat til Get Rookie of the year i Get-ligaen 2016/17

Fakta Get Rookie of the year:
Get Rookie of the year er en pris fra Get som skal få frem unge talenter i Norsk hockey. Gjennom sesongen nomineres i alt fire spillere, og under finalespillet i NM 2016 deles hovedprisen ut. Vinneren får 10.000 kroner og plass i treningstroppen til Norges VM- landslag. I tillegg kan han donere 50.000 kroner til ønsket breddeklubb.Get Rookie of the year sesongen 15/16 var Johannes Johannessen fra Stavanger Oilers.

Både delvinnerne og sesongens Get Rookie of the Year plukkes ut av en jury bestående av Petter Thoresen og Petter Salsten (Norges Ishockeyforbund), Håkan Södergren (Norsk Topphockey AS), Bjørn Erevik (TV 2) og Øyvind Husby (Get).

Fakta Jacob Lundell Noer:

Jacob Lundell Noer har spilt for Lillehammer U18 og U20 etter at han kom til Lillehammer som elev på NTG høsten 2014. Jacob har til sammen ni kamper på U18-landslaget de to siste sesongene, og sesongen 2014–2015 var han den U18-spilleren som hadde flest assists (33). Forrige sesong spilte han til sammen 26 kamper for Lillehammer U18 og U20-lag, scoret 16 mål og hadde 25 assists. Denne sesongen debuterer Jacob for A-laget til Lillehammer.

Håkan Södergren
Norsk Topphockey AS
tel: +47 930 66 970

hs@norsktopphockey.no

Get er en ledende fiberbasert bredbånds- og innholdsleverandør med 840 medarbeidere. Vi er brennende opptatt av å skape de beste kundeopplevelsene i en stadig mer kompleks mediehverdag, og vi har de siste årene vunnet en rekke «best-i-test» priser for brukervennlighet, innovative produkter og god kundeservice.

Get sponser ishockey landslaget, Get - ligaen og barne og- ungdomsidrett gjennom Norges skøyte-og hockeyskole. Vi er utrolig stolte av å få samarbeide med lidenskapelige hockeyspillere i alle aldre!