Stavanger Oilers-spiller Ludvig Hoff. Foto: Rune Hagelin

Stavanger Oilers-spiller Ludvig Hoff kåret til årets hockeytalent

Den talentfulle Stavanger Oilers-spilleren Ludvig Hoff er kåret til Get Rookie of the Year i Get-ligaen. Prisen er en utmerkelse til årets unge nykommer i den norske ishockeyligaen, og vinneren får et personlig stipend på 10.000 kroner og muligheten til å donere på 50.000 kroner til ønsket breddeklubb.

– Ludvig Hoffs bakgrunn fra universitetshockey i USA sammen med en sterk norsk hockeykultur i familien, med far og bror som tidligere landslagsspillere, gjør han til prototypen av den nye generasjonen norske hockeyspillere som kombinerer de beste erfaringene fra begge sider av Atlanteren, sier Håkan Södergren, juryformann i Get Rookie of the Year. – Med totalt 27 målpoeng har Hoff vært en viktig bidragsyter i Stavanger Oilers suverene gullsesong i Get-ligaen. Han er en verdig vinner av denne prisen, og vi gratulerer så mye.

Første sesong i Get-ligaen

Til tross for både OL- og VM-kamper for A-landslaget på CV-en, var sesongen 2019/2020 den første i Get-ligaen for den talentfulle 23-åringen. Hoff har nemlig kombinert studier i USA med spill i øverste juniorhockey-liga (USHL) og spill i college-hockey (NCAA) de siste 5 årene.

– Det var utrolig morsomt å få meldingen om at jeg hadde vunnet prisen. Jeg fikk den rett etter trening, og ringte rett hjem til mamma og pappa! Det var en gledelig nyhet, sier Ludvig Hoff. – Det har vært en veldig kul sesong i Get-ligaen. Vi har ikke hatt så mye motgang dette året, og det synes jeg har vært fortjent. Vi har trent hardt gjennom hele sesongen, og har hatt et kjempebra lag.

Storebror Magnus Hoff ble kåret til Get Rookie of the Year i 2010/2011-sesongen, og nå følger altså lillebror etter.

– Hoff er en sterk toveisspiller, oppofrende og hardtarbeidende med strålende spilleforståelse. Han er god i skøytegåingen sin som gjør at han setter stort press på motstanderne. Videre tar han kollektivt ansvar og viser både lojalitet og ydmykhet, sier landslagssjef Petter Thoresen i Norges Ishockeyforbund.

Personlig stipend og donasjon på 50.000 kroner

Med prisen Get Rookie of the Year får man et personlig stipend på 10.000 kroner og en donasjon på 50.000 kroner til en breddeklubb bestemt av vinneren. Hoff har valgt å donere prispengene til Hasle-Løren Ishockey.

– Jeg tror ikke jeg hadde vært der jeg er i dag dersom Hasle-Løren ikke var så åpne og flinke til å tilrettelegge. Vi kunne møte opp når det var stengt, og ringe til banemannen eller noen frivillige som kom og åpnet opp for oss. Jeg er veldig takknemlig for alle som har stilt opp der, derfor er det fint å gi noe tilbake for alle årene de har gitt meg, avslutter Hoff.

Get Rookie of the Year er en pris fra Get som skal få frem unge talenter i norsk ishockey. Både nominerte spillere og sesongens pris plukkes ut av en jury bestående av Petter Thoresen og Petter Salsten i Norges Ishockeyforbund, Håkan Södergren i Norsk Topphockey AS, Bjørn Erevik i TV 2 og Audun Bryn i Get, kombinert med publikumsstemmer.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Ludvig Hoff, tlf.: 971 42 524

Håkan Södergren, juryformann i Get Rookie of the Year, tlf.: 930 66 970

Tags

Over 500 000 hjem og bedrifter er i dag tilkoblet Gets fiberbaserte nett, og over 1,8 million privat- og bedriftskunder bruker tjenestene våre hver dag. Stadig flere ønsker å knytte seg til fibernettet vårt, og vi har i flere år hatt en meget sterk vekst innenfor både bredbånd og tv.

I tillegg til eget nett, leverer vi også tjenester gjennom 25 regionale partnere fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør. Dette gjør Get til den største utfordreren til Telenor i Norge, og selskapet til en viktig samfunnsaktør som bidrar til konkurranse i det norske markedet.

Sommeren 2018 ble Get kjøpt opp av Telia Company og er nå del av Nordens sterkeste telekomselskap.

Som et moderne teknologiselskap er vi en digital tilrettelegger og navet i det digitale økosystemet som gjør det mulig for mennesker, virksomheter og samfunn å få tilgang til alt som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Våre 2 200 dyktige kollegaer møter hver dag tusenvis av kunder i verdens mest oppkoblede land. Etter sammenslåingen med Get skal nye Telia Norge levere nye og innovative produkter og tjenester til hele landet på tvers av teknologier: TV, telekommunikasjon, IT og digital distribusjon.

Daniel Barhom

Pressekontakt Informasjonssjef +47 476 23 517