Glitter lanserer smykkekolleksjon med semi-edelstener

Pressemelding   •   mai 27, 2016 13:23 CEST

I den nye Semi Precious-kolleksjon fra Glitter er hvert smykke unikt. Finn din favoritt blant semi-edelstener som ametyst, rosenkvarts og bergkrystall.

Smykketrend Semi Precious kommer sterkt i vår i England, og er synlig til og med hos gigantene ved Place Vendôme i Paris. Den gir en effektiv kombinasjon av robust og romantikk. Grove steiner som møter gull, ekte versus uekte - vakrere enn dette blir det ikke.

Semi-edelstener har blitt dyrket i alle tider. Det sies at de inneholder energier og at hver og en har sin egen spesielle kraft. Den eldste kjente krystallamuletten er over 20.000 år gammel.

Semi Precious lanseres i alle Glitterbutikker den 23.mai. Kolleksjonen består av ringer, armbånd, halskjeder og øredobber laget av semi-edelstenene ametyst, aventurin, rosenkvarts, bergkrystall, kvarts, lapis og howlitt. Prisene ligger mellom 79,90 - 249 KR.

Semi-edelstener er en betegnelse for mineral, bergarter og andre steiner som ikke er så sjeldent som "edelstener", men fortsatt har en dekorativ verdi. En nøyaktig avgrensning mellom edelstener og semi-edelstener finnes ikke.

Glitter ble stiftet i 1992 og er i dag en markedsleder i Norden, med 225 motebutikker. Glitter er en del av familiebedriften Bergendahls, som ble startet av den nåværende eieren Elisabeth Bergendahl Mylonopoulos’ farfar, Mikael Bergendahl. Glitter tilbyr kvinner i alle aldre et bredt spekter av stilsikre, rimelige smykker, tilbehør og hårtilbehør kombinert med personlig service.