Glitter med profesjonell hårkolleksjon

Pressemelding   •   apr 13, 2018 14:22 CEST

Hårproduktene Professional by hairstylists Marre & Marcella skal både forenkle og forbedre hårrutinene hjemme og kunne brukes av frisører i salonger.

– Vi ønsket å utvikle noe mer eksklusivt og profesjonelt for kundene, og har i samarbeid med Glitter utarbeidet en hårkolleksjon som gir det lille ekstra, forklarer Marre.

Det har gått ett år siden toppfrisørene Mar­re og Marcella, som klipper et flertall kjendiser i Sverige, innledet sitt samarbeid med Glitter. Det tok ikke lange tiden før idéen om å utvikle en eksklusiv hårserie med fokus på kvalitet og riktige funksjoner ble til et helt konkret samarbeid.

– Vi blir større og større innen hår for hvert år som går. Marre & Marcellas kompetanse og engasjement gjør dette til et drømmesamarbeid som også tilfører alt som er viktig for oss: fokus på kvalitet, detaljer og en unik produktfølelse, forteller Helena Sundgren, markedsjef hos Glitter.

Marre og Marcella er kjent for sin helt spesielle blow-out-teknikk i Sverige, og har erfaring fra profilerte internasjonale tv-produksjoner som Trinny & Susanna Stylar om Sverige, Project Runway, Idol og TopModel.

Frisørduoen møttes akkurat som man ville trodd – på en salong! Det sa klikk med en gang. Nå deler de salong, hjem, barn og drømmer.

Professional by hairstylists Marre & Marcella består av produkter som er uunnværlige for hårstylistene og inneholder noen ekte gullkorn, som den store Detangle Boar Brush. Den funksjonelle børsten er laget i 100 prosent svinebust av høyeste kvalitet, passer til alle hårtyper og er pleiende å bruke. De profesjonelle hårklemmene er en annen favoritt.

– Jeg liker hårklemmene fordi de ikke lager merker i håret og har et veldig godt feste, sier Marcella.

Samarbeidskolleksjonen inneholder blant annet hårbørster, kammer, hårklemmer, hårturban og stylingkappe. Alle kammene er laget i karbon, noe som gjør at de er både antistatiske og veldig slitesterke.

Kolleksjonen vil være tilgjengelig i samtlige Glitterbutikker og på glitter.no.

Glitter ble stiftet i 1992 og er i dag en markedsleder i Norden, med 222 motebutikker. Glitter er en del av familiebedriften Bergendahls, som ble startet av den nåværende eieren Elisabeth Bergendahl Mylonopoulos’ farfar, Mikael Bergendahl. Glitter tilbyr kvinner i alle aldre et bredt spekter av stilsikre, rimelige smykker, tilbehør og hårtilbehør kombinert med personlig service.