Maybelline - Frida Gustavsson er det nye ansiktet til Maybelline New York

Pressemelding   •   aug 07, 2013 10:53 CEST

Frida Gustavsson er det nye ansiktet til Maybelline New York

Den svenske supermodellen Frida Gustavsson  er den nye ambassadøren til Maybelline New York. Frida er dermed i godt selskap sammen med de andre Maybelline-modellene som inkluderer Christy Turlington, Julia Stegner, Erin Wasson, Kemp Muhl, Shu-Pei Qin, Emily DiDonato, Jessica White og  Charlotte Free.

-  I tillegg til sin fantastiske karriere på catwalken, har Frida en strålende skjønnhet og en positiv energi  som er veldig inspirerende. Hennes varme og optimistiske vesen personifiserer det Maybelline står for, sier Damien Bertrand, Global Brand President for Maybelline New York.

-  En Maybelline kvinne er sterk og utstråler selvtillit, jeg elsker den holdningen, sier Frida Gustavsson.

Jeg føler meg beæret og synes det er utrolig gøy å kunne representere et slikt ikonisk merkevare, det er en glede å være en del av Maybelline New York-familien, legger Frida til.

Frida, som opprinnelig er fra Stockholm i Sverige, ble oppdaget av en modellagent under en handletur i 2008. Hun signerte med IMG i 2009 og åpnet Valentino Haute Cotoure showet i Paris samme år. Hennes imponerende debut på catwalken resulterte i en rekke samarbeid med andre store designere som blant annet Marc Jacobs, Calvin Klein, Chanel, Prada, Fendi, Louis Vuitton, Christian Dior, Michael Kors, Oscar de la Renta, Carolina Herrera, Ralph Lauren, Viktor og Rolf, Alexander McQueen og Giorgio Armani.

Modellen blir applaudert for sin motesans og som en av de mest fotograferte modellene også utenfor catwalken har hun profesjonelt jobbet med noen av de beste fotografene i bransjen;
Patrick Demarchelier, Annie Leibovitz, Camilla Akrans, og Norman Jean Roy. Hun er jevnlig å se i magasin som Vogue (amerikansk, italiensk, kinesisk, fransk, tysk, russisk og britisk), Elle, W, Allure, Interview, Self Service, og Pop. Hun har også vært med i reklamekampanjer for Prada, Jill Stuart, Anna Sui, Mulberry, Paul & Joe, Roberto Cavali, H&M, Max Mara, Valentino, med fler.

Fridas debut for Maybelline New York kommer i slutten av 2013 i print og TV-reklamer.

Se vedlegg (PDF) for Q&A med Frida.

Kommentarer (0)