God start for Goodtech sin POWER-satsning

God start for Goodtech sin POWER-satsning

Goodtech har fått en flying start i sin POWER-satsning ved å signere en ny kontrakt for komplett leveranse av en ny mottaksstasjon når Jemtska og Skanska skal bygge en ny vindpark utenfor Vindeln i Västerbotten. Ordreverdien utgjør nesten 23 millioner svenske kroner.

Oppdraget er en totalentreprise for bygging av en komplett 130/33kV mottaksstasjon og inkluderer prosjektledelse, konstruksjon, montasje, testing og idriftsettelse av apparatanlegg, 80 MVA transformator og kontrollanlegg.

- Vi er virkelig oppmuntret av den gode starten vi har fått i vår POWER-satsning, både av de positive signalene og av den tilliten som kunder i energimarkedet kontinuerlig gir oss, sier Stefan Helmvall, Goodtechs Divisjonssjef Power.

Den nye vindparken ligger i Fäbodliden utenfor Vindeln i Västerbotten og består av totalt 24 turbiner, som igjen vil levere en effekt på cirka 80 MW, med Fred. Olsen Renewables som investor. Prosjektet er allerede i gang, og planen er at vindparken skal være i drift i løpet av første kvartal i 2016.

- Drivkraften for Goodtech sin kraftvirksomhet er å fortsatt være en betydelig aktør og et naturlig valg i utviklingen av fornybar energiteknikk og bærekraftige energiløsninger i fremtiden, avslutter Stefan Helmvall.

For mer informasjon:
Stefan Helmvall, Divisionssjef Power og Sverige Nord, +46 920 20 17 28

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca NOK 2,4 milliarder og har ca. 1400 medarbeidere på et 40-talls steder i Norge, Sverige og Finland. Selskapet leverer prosjekter, tjenester og produkter innen elektro- og prosessteknikk, miljøteknikk og industriteknikk til energi, industri, infrastruktur, bygg og offentlig sektor i Norden.

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 500 millioner og har omkring 300 medarbeidere i Norge og Sverige.