Goodtech leverer robotisert lasersveising til Permascand

Pressemelding   •   sep 30, 2019 14:46 CEST

Kontrakten gjelder levering av en helautomatisk produksjonslinje bestående av fem roboter for håndtering og montering av utstyr samt lasersveising.

Løsningen gir Permascand økt produksjon med en lavere bemanning, god fleksibilitet for nye produkter, samt korte omstillingstider. Produksjonslinjen er også tilpasset for å gi en bedre kontroll, overvåkning samt kvalitetssikring av prosessen.

Kontraktsverdien er på ca SEK 19 millioner og levering vil skje i løpet av 2. kvartal 2020.

- Goodtech er en god støtte for oss i vår utvikling av en mer automatisert og robotisert produksjonsprosess. Goodtech er kundefokuserte, har profesjonelle medarbeidere med høy teknisk kompetanse og de forstår og kan virkeliggjøre Permascands krav til en effektiv, pålitelig og konkurransekraftig produksjon, sier Peter Lundström, CEO Permascand AB.

- Vi er veldig fornøyd og stolte over at Permascand gir oss tilliten til å levere ytterligere en robotiseringsløsning, og at vi får være delaktige i deres fortsatte effektivisering av sin produksjon, sier Eric Staurset, Konsernsjef i Goodtech.

For ytterligere informasjon, kontakt

Eric Staurset, Konsernsjef Goodtech ASA
tlf. +47 98 28 11 42
e-post: eric.staurset@goodtech.no

Goodtech er notert på Oslo Børs, omsetter for ca. NOK 600 millioner og har ca. 300 medarbeidere i Norge, Sverige og på Åland.

Om Permascand
Permascand er et verdensledende selskap med fokus på produksjon av katalytiske belegg, elektroder og elektrokjemiske celler primært for industri innen elektrovinning, klorat, kloralkali samt vannrensing. Selskapet ligger i Ljungaverk, har 150 ansatte og 97% av sine kunder utenfor Sverige. Permascand inngår som porteføljeselskap i Norvestor VI, L.P.

Kommentarer (0)

Kommentar