Dunlop lanserer dekk for moderne adventure-sykler

Dunlop lanserer dekk for moderne adventure-sykler

TrailSmart strekker seg enda lenger med usedvanlig godt feste på vått underlag, klassens ledende håndteringsegenskaper og svært god kjørelengde.

I dag kunngjorde Dunlop, en av verdens ledende produsenter av motorsykkeldekk, lanseringen av TrailSmart, et dekk som er spesielt utviklet for moderne adventure-sykler og førere som lever etter Dunlops motto «Forever Forward». De nye dekkene har usedvanlig godt feste på både vått og tørt underlag både på vei og i terreng, og i tillegg er kjørelengden imponerende.

TrailSmart bygger på suksessen med DunlopTrailmax TR91, og gir kjøreegenskaper som står i stil med livsstilen til adventure-førere som alltid er på vei videre. Dagens adventure-fører er en person som forventer ytelsen fra tidligere trial-sykler, samtidig som han krever de allround-egenskapene og den komforten som er nødvendig på lengre turer. Han søker alt av moderne utstyr og bekvemmelighet, samtidig som han vil kjøre hardt frem mot neste opplevelse.

Dekket har usedvanlig godt feste på vått underlag på grunn av en ny materialblanding med svært høyt silikainnhold og et cosecant spormønster på tvers av slitebanen, mens festet på tørt underlag oppnås med en optimal mønsterdybde på dekkene.

I tillegg gir TrailSmart overlegne terrengegenskaper med større mønsterdybde og optimerte sporvinkler over tverrsnittet.

Og endelig kan dekket også skilte med flere faktorer for å gi mindre slitasje og bedre kjørelengde, for eksempel optimert sporavstand, balansert blokkstivhet og optimert sporbredde, som til sammen genererer en økt kjørelengde på 14 %.[1]

«Vi er veldig glade for å kunne kunngjøre lanseringen av Dunlop TrailSmart. Til Dunlop-førere som fortsetter å forvente store opplevelser og en livsstil etter mottoet «forever forward», tilbyr disse dekkene både vei- og terrengegenskaper i et 90/10-forhold, samtidig som de også gir økt kjørelengde og et ualminnelig godt feste på både vått og tørt underlag», sier Andy Marfleet, markedsføringssjef i Dunlop Motorcycle i EMEA.

Dekkene vil rulle ut på markedet fra begynnelsen av februar til april 2015 i følgende dimensjoner:

634139130/80R17 65H TL
634138140/80R17 69H TL
634134150/70R17 69V TL
634136170/60R17 72V TL
634425170/60ZR17 72W TL
634137150/70R18 70V TL
634133110/80R19 59V TL
634135120/70R19 60V TL
634426120/70ZR19 60W TL
634140120/90-17 64S TL
634141130/80-17 65S TL
634143100/90-19 57H TL
63442790/90-21 54H TL
63414490/90-21 54V TL

[1] Økt kjørelengde i forhold til forgjengeren testet eksternt av MTS (ES) i juli 2014, dimensjoner 110/80 R19 og150/70 R17, kjøretøy BMW R1200 GS.

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 69,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 52 anlegg i 22 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.