Sava Intensa UHP 2

Pressemelding -

Sava forbedrer sitt Ultra High Performance-sommerdekk – vi presenterer Intensa UHP 2

UHP-sommerdekksegmentet er inne i en stabil vekstperiode. I 2010 var 14 % av alle solgte sommerdekk et UHP-dekk, mens dette segmentet i 2015 hadde kommet opp i 18 % av det samlede sommerdekksalget[1]. Den europeiske dekkprodusenten Sava imøtekommer dette voksende segmentet med det nylig lanserte Intensa UHP 2, et dekk med forbedret funksjonalitet for bedre kjøreegenskaper på både tørre og våte veier[2].

Servobremsing på tørre veier

Siden gode bremseegenskaper er noe av det forbrukerne ser etter i et sommerdekk, bruker Sava stive ytre skulderblokker på Intensa UHP2. Disse rette, robuste blokkene gir bedre kraftoverføring som sikrer kraftige bremseegenskaper.

Trygg kjøring på våte veier

Sava har også fokusert på å forbedre[2] Intensa UHP2s håndteringsegenskaper på vått føre. Takket være et optimert hulrom tilpasses dekkets fotavtrykk progressivt etter endrede eksterne krefter, slik at føreren får bedre kontroll på våte veier.

Med en raffinert dekkonstruksjonen har Intensa UHP 2 nå en optimert friksjonsflate og redusert energitap som gir redusert drivstofforbruk og bedre kjørelengde[2].

Mye for pengene

Intensa UHP 2 posisjonerer seg som et ansvarlig kjøp med europeisk kvalitet til en rimelig pris.

«I et voksende markedssegment tilbyr Sava nå et budsjettvennlig UHP-dekk med gode håndteringsegenskaper på både vått og tørt underlag», sier Martijn de Jonge, merkevaredirektør for forbrukerdekk i EMEA-regionen hos Goodyear. «Det gir forbrukerne kvalitetsegenskaper til en hyggelig pris.»

Sava Intensa UHP 2 vil bli tilgjengelig i 35 dimensjoner og dermed dekke omtrent halvparten av markedet for UHP-sommerdekk.[3]

Tilgjengelig fra desember 2016

225/40R19 93Y XL

[1] ETRMA Europool – EMEA – RE Sommer – regnskapsårene 2010–2015
[2] Sammenlignet med forgjengeren
[3] Europool 2010–2015 etter DIMENSJON_ øst+vest inkl. Baltikum og Tyrkia.xlsx 1121 – Standard sommerpersonbildekk, 17” og over og hastighetsindeks W,Y og Z

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 66,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 48 anlegg i 21 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.

Ledende på utvikling av dekk til alle typer kjøretøyer

Goodyear er én av verdens ledende dekkprodusenter. Selskapet har omtrent 71 000 ansatte og produserer sine produkter på 55 anlegg i 22 land over hele verden. De to innovasjonssentrene i Akron i Ohio, USA og Colmar-Berg i Luxembourg arbeider for å utvikle avanserte produkter og tjenester som setter standarden for bransjen både innen teknologi og kjøreegenskaper. Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear produkter, kan du gå til www.goodyear.com/corporate.