En enkel måte for utgivere å håndtere tilgang til digitalt innhold

Blogginnlegg   •   feb 16, 2011 18:00 CET

Eric Schmidt annonserte tidligere i dag lanseringen av Google One Pass, en tjeneste som gjør det enkelt for utgivere å tjene penger på digitalt innhold. http://www.google.com/landing/onepass/

Med Google One Pass har utgivere mulighet til å tilpasse hvordan og når de ønsker å ta betalt for innhold, og samtidig eksperimentere med ulike betalingsmodeller etter hva som passer best av abonnementer, ukentlige tilganger eller enkeltartikler tilknyttet deres nettsider eller mobile applikasjoner. Tjenesten gir også utgiverne muligheten til å tilby eksisterende papirabonnenter rabatterte priser eller fri tilgang til deres digitale innhold. Google tar seg av resten, ved å håndtere innlogging og betalingsteknologi.

Dette er et nytt steg i vårt kontinuerlige arbeid med å hjelpe utgivere med å trives på internett, ogbygger nye måter å fremme innhold på som; First Click FreeFast Flip og Living StoriesGoogle Nyheter.

Da Eric Schmidt lanserte tjenesten tidligere i dag, fikk han besøk av noen av de første Google One Pass-partnerne på scenen - Axel Springer AG, Hubert Burda Media og Stern. Andre partnere som allerede er inkludert i tjenesten er El Pais, La Presse og The Daily Mail for å nevne noen.

Google One Pass vil i første omgang være tilgjengelig i Canada, Frankrike, Tyskland, Italia, Spania, Storbritannia og USA. Vi oppfordrer interesserte utgivere i øvrige land til å ta kontakt ettersom vi planlegger å utvide tilbudet der hvor det er interesse.

Kommentarer (0)