Nå kommer betalte applikasjoner i Android Market til Norge

Pressemelding   •   okt 01, 2010 09:13 CEST

Google har annonsert at Android Market vil støtte betalte applikasjoner for brukere og utviklere i en rekke nye land, blant annet Norge.

Brukere fra 18 nye land vil i løpet av de neste to ukene få kjøpe applikasjoner fra Android Market. I tillegg vil utviklere fra 20 nye land ha muligheten til å selge applikasjoner på Android Market. Denne utvidelsen av Android Market betyr flere alternativer for brukerne, som spill-, produktivtets- og sosiale applikasjoner, og større inntjening for utviklere i flere land.

I løpet av de neste to ukene vil brukere i totalt 32 land kunne kjøpe applikasjoner fra Android Market. Brukere fra de 18 nye landene får nå tilgang til over 80 000 gratis og betalte applikasjoner i Android Market, som de kan laste ned direkte fra en Android-enhet.

Android Market ble lansert for å gi utviklere like forutsetninger for å distribuere mobile applikasjoner, samtidig som brukere har muligheten til å finne frem til, og laste ned applikasjoner. Dette viser de unike styrkene i Android-plattformen. Nå utvides tilbudet i Android Market til nye land slik at flere applikasjoner kan leveres til flere mennesker.

SLUTT

For henvendelser angående Google, vennligst ta kontakt med:

Google Pressetjeneste Norge/Google Norway Press Office

Elisabeth Nedresæter         +47 996 22 100