225 tonn Plexiglas Soundstop til den nye motorveien i Silkeborg

Pressemelding   •   nov 10, 2016 13:49 CET

225 tonn Plexiglas Soundstop fra gop til den nye motorveien i Silkeborg

Under høsten ble ett av Danmarks mest spektakulære og største motorveisprosjekter noensinne innviet. Totalt er det 29 km motorvei som underletter gjennomfarten betydelig for beboende i Silkeborg og omegn. Langs motorveien har det blitt montert hele 225 tonn Plexiglas Soundstop fra gop for å minimere trafikkstøy for beboende i området og deres rike fauna.

Prosjektets arkitekter har arbeidet med ulike slags uttrykk for å skape en design som følger motorveiens ferd gjennom natur og bymiljø. Langs naturområdene anvendes skogsgrønne støydempende plater som smelter inn i barskogens omgivelser. De delene av motorveien som går langs byens bebygde områder lar isteden trafikantene følge byens puls gjennom de transparente platene i grønt eller oransje.

gop – Glasfiber & Plastprodukter AB er en veletablert plastleverandør som har spesialisert seg på plastprodukter samt halvfabrikata i plateform fra markedets ledende produsenter. Du finner våre kunder innen industrien, byggevarehandelen og byggebransjen. Felles for våre velkjente varemerker er at de oppfyller strenge krav til kvalitet, funksjon og levetid. Vår filosofi kan oppsummeres i en setning: Vi elsker plast!