Plastkompaniet AS blir nå gop Norge AS

Pressemelding   •   mar 25, 2019 09:03 CET

Plastkompaniet AS, som er et datterselskap av plastdistributøren gop, endrer nå navn til gop Norge AS. Navneendringen markerer at gop er et forent skandinavisk konsern.

I 2011 kjøpte gop den norske bransjekollegaen Plastkompaniet. Det oppkjøpte selskapet har siden gått under navnet gop Plastkompaniet utad, men det registrerte navnet har vært Plastkompaniet AS. Det norske firmanavnet blir gop Norge AS, både formelt og i all kommunikasjon utad.

– For å tydeliggjøre og styrke varemerket samt å vise at vi er en sterk skandinavisk partner, endrer vi nå offisielt navn fra Plastkompaniet AS til gop Norge AS. Plastkompaniet er et navn som lenge har vært kjent innenfor vårt forretningsområde med distribusjon av plasthalvfabrikata for industri og reklame. Vi tilbyr også et bredt sortiment av plastprodukter til byggevarehandelen. At vi nå samles under ett felles varemerke vil gi oss store fordeler. Målsetningen vår er å være den mest kundevennlige, kompetente og effektive plastleverandøren i Skandinavia, sier Morten Dalby, Country Manager for gop Norge.

Siden gop kjøpte Plastkompaniet i 2011 har selskapet jobbet aktivt med å styrke posisjonen på det norske markedet gjennom et bredere produktsortiment, større lager og en utvidet personalstyrke. I 2018 ble også nettbutikken gop Store lansert i Norge, der kundene blant annet får direkte tilgang til produktdokumentasjon, kundespesifikke priser og lagerstatus.

Utover navnebyttet i Norge så har gop ytterligere styrket sin tilstedeværelse i Skandinavia. I begynnelsen av året kjøpte konsernet det danske selskapet Ingeman Plast som nå går under navnet gop Danmark AS. Nye investeringer i Danmark og Norge baner vei for gop sine vekstplaner, og visjonen om å bli den ledende leverandøren av plasthalvfabrikat og plastprodukter i Skandinavia.

gop er en familiebedrift som ble etablert i 1968. Med 50 år i bransjen og en lidenskap for plast i alle dens former, kan vi i dag tilby et bredt sortiment for både forbrukere og bedrifter. I vårt sortiment har vi både egenutviklede produkter og markedets sterkeste varemerker. Felles for alt vi setter vårt navn på, er at det tilfredsstiller markedets høye krav til funksjon og kvalitet. Vi er kvalitets- og miljøsertifisert i henhold til ISO 9001 og ISO 14001, og alle våre hovedleverandører har sertifiserte kvalitets- og miljøstyringssystemer. Vårt hovedkontor ligger i Kungsbacka, og vi har salgskontorer og lagre i Stockholm og Oslo