Gorenje støtter kampen mot kreft med rosa retrokjøleskap

Gorenje fortsatte kampen mot kreft ved å gi bort et rosa retrokjøleskap med glitrende juveler. Det unike kjøleskapet fra den populære Gorenje Retro Collection ble auksjonert bort under golfturneringen Pink Cup.

Pink Cup er en serie golfturneringer som arrangeres av Norges Golfforbund i samarbeid med Kreftforeningen.  Cupen ble etablert i Norge i 2008, og inntektene fra turneringen - og aktivitetene rundt, går til brystkreftsaken.

Årets auksjon ble vunnet av Tønsberg Delikatesse. Med et vinnerbud på 21.000 NOK sikret de seg et unikt retrokjøleskap, samtidig som de støttet brystkreftsaken.

I år var det golfklubben Nøtterøy golfklubb som auksjonerte bort retroskapet. Til sammen samlet de inn over 100.000 NOK.

Hvert år er alle de norske golfklubbene med på å støtte den gode saken, og samler inn så mye penger som mulig til bekjempelsen av brystkreft. Også NorskGolf.no er med i kampanjen, så alle kunne delta i auksjonen. Gorenje bidro med en oppsiktsvekkende gave – et rosa retrokjøleskap utsmykket med en glitrende versjon av Kreftforeningens sløyfe i hvitt gull og zirkonedelsteiner. Skaperen bak er det anerkjente slovenske gullsmedfirmaet, Zlatarna Celje (Celje Goldsmiths). Les mer om Gorenje på www.gorenje.no.

I alt har Gorenje donert seks rosa retrokjøleskap i forskjellige europeiske land. Alle midler som kommer inn gjennom auksjon av disse skapene, går til institusjoner som spesialiserer seg på å bekjempe eller helbrede brystkreft. Midlene blir brukt til oppgradering av medisinsk utstyr.

Aktivitetene til European Breast Cancer Coalition og www.kreftforeningen.no, har som mål å styrke bevisstheten rundt bekjempelsen av brystkreft, for å oppnå lik adgang til screening, tidlig diagnostisering, øyeblikkelig effektiv behandling og vellykket rehabilitering for alle kvinner. Disse tiltakene støttes av utallige institusjoner og bedrifter, inkludert Gorenje.

Gorenjes rosa retrokjøleskap er inspirert av Gorenje Retro Collection, en trendy serie kombi- og kjøleskap som forfører med sine elegante, romantiske og vågale fargepaletter. Du velger enestående teknologi med et sjarmerende snev av nostalgi. Den runde og buede designen kjennetegner hele serien av veldesignede, innovative, energibesparende og miljøvennlige skap. Fargene oppfyller fullt ut forventningene til det særpreget de representerer. Moderne forbrukere ønsker seg mer individualisme og vågale,  forfriskende farger i hjemmene sine – farger som passer til forskjellige stiler: Chic, Vintage og Funky. http://www.gorenje.com/retro/no/

• Friskpleie

• kreftforeningen
  • kjøleskap
  • retro
  • helse

Gorenje Group er en av de ledende produsentene av husholdningsapparatet i Europa. Grunnleggende misjon for Gorenje er produksjonen og markedsføringen av høykvalitets, bruker- og miljøvennlige husholdningsapparater.