Mikroklima i kjøleskapet forlenger matvarenes levetid og reduserer kast av mat

Gorenje har kombineret miljøvennlig teknologi og innovativt design i en ny generasjon kjøleskap/frysere. Det helt spesielle mikroklima bevarer de ernæringsmessige egenskapene i maten og øker matens levetid.

De friske grønnsakene du kjøpte for et par dager siden, er allerede myke, vassene og slett ikke særlig innbydende for servering på middagsbordet. De går rett i søpla, og du må deretter ned på butikken igjen. I løpet av et år kaster du i gjennomsnitt 63 kg med mat – ergelig både for lommeboken og for miljøet.

Gorenjes nye serie av kjøle/fryseskap tilbyr en løsning på problemet. Ved hjelp av en helt ny teknologi har  Gorenjes utviklere skapt et helt unikt mikroklima i skapene, som gir optimale betingelser for oppevaring av alle typer matvarer. Matens levetid forlenges og de ernæringsmessige egenskapene bevares.

Økt friskhet og mer «intelligens«

I hele seriens kjøle-og frysekap finner man en IonAir-teknologi, som eliminerer opp til 95% av mikroorganismene som er med på å senke matens holdbarhet. IonAir sørger dessuten for effektiv minimering av sterke lukter. Eventuelt fra fisk, ost eller annen krydret mat.

Utover dette er Gorenjes nye kjøle-og fryseskap intelligente. Takket være AdaptTech sensorfunksjonen holder køleskapet selv styr på dine vaner og tilpasser klimaet til hvor ofte du åpner og lukker kjøleskapet. Denne avanserte teknologien skaper det optimale miljøet for matvarene dine og sørger for at klimaet i skapet alltid er riktig, samtidig som den individuelle tilpasningen er energibesparende.

Soner til oppevaring

Når vi oppevarer maten vår på en sunn og god måte, fremmer det også vår egen sunnhet. Friske råvarer er innbydende for å spise sunnere, og det betyr at også de viktige næringstoffene i maten blir bevart.

Gorenjes kjøle-/fryseskap fås med forskjellige kombinasjoner av teknologi. Multiflow 360° er et ventilasjonssytem som opprettholder en jevn temperatur på hver av hyllene. CrispZone Drawer er en spesiell skuff til frukt og grønt på bestemte temperaturer. ZeroZone skuffen sikrer og
gir fersk fisk og kjøtt det optimale miljøet, som gjør at matvarene kan holde seg opptil tre ganger lengre sammenlignet med oppevaring i vanlige kjøleskap.

Det er også lagt vekt på at designet er pent og  funskjonelt, slik at skapene passer inn i envher stil. Innvendig finnes det justerbare hyller som tåler vekt opp til 22 kg. Alle kjøle/fryseskapene fås i energiklasse A+ til A+++

www.gorenje.no

• Livsstil, mote, fritid

• matlagning
  • kjøkken
  • kjøleskap
  • iongeneration

I 1976 ble det danske datterselskapet -med hovedkontor i København, lansert. Siden den gangen har Gorenje Group Nordic vokst til et multinasjonalt selskap med ansvar for alle de nordiske og baltiske landene. Gorenje tilbyr hvitevarer fra følgende fem merker: Gorenje, Gorenje+, Asko, Atag og Upo. Gjennom en bred, høyt kvalifisert distribusjon i åtte land tar Gorenje Group Nordic sikte på å tilby et bredt spekter av tjenester og innovative, designbevisste produkter i alle prisklasser, for sikrer våre kunder enkle løsninger uansett smak og behov.