BIM-eksport til SINTEF TEK-sjekk Energi

Pressemelding   •   des 04, 2013 07:35 CET

Graphisoft Norge har laget et tillegg til ArchiCAD der man automatisk kan overføre geometridata til SINTEF TEK-sjekk Energi.

«Spesielt våre kunder blant hus- og hytteprodusentene har etterspurt en automatisk kobling mot TEK-sjekk. Vi har som mål å styrke vår posisjon som største tilbyder av BIM-verktøy på det norske markedet, og da må vi tilfredsstille de krav våre kunder setter til oss», sier Frode Saltkjelvik, Teknisk Sjef i Graphisoft Norge.

For å kunne tilby et komplett BIM-verktøy tilpasset norske forhold, er den nye løsningen gratis for alle servicekontraktkunder.

Koblingen mot SINTEF TEK-sjekk Energi fungerer for ArchiCAD 16 og 17 og kan lastes det ned fra Graphisofts norske brukerforum. For videre utnyttelse av energiberegning med TEK-sjekk, må man ha abonnement på komplett versjon av Byggforskserien. Se www.byggforsk.no for mer informasjon.

GRAPHISOFT Norge representerer en rekke ledende tegne- og visualiseringsverktøy for byggebransjen og har vært i markedet i 20 år. Mer enn 50% av norske arkitekter bruker i dag ArchiCAD som sitt BIM-program.

Mer informasjon om våre produkter og tjenester: www.graphisoft.no / 21 55 58 00 / www.graphisoft.no

Kommentarer (0)