Giga-entrepenør tar i bruk BIM på byggeplassen

Pressemelding   •   jun 04, 2014 07:39 CEST

Det japanske entreprenørselskapet Obayashi Corporation inngikk nylig en avtale med Graphisoft om å utstyre sine mer enn 4000 ansatte med BIMx Docs. Dette gir tilgang på BIM-modeller og hyperkoblede tegninger i alle deres byggeprosjekter.

Ved å inngå avtalen med Graphisoft, vil tusenvis av byggearbeidere være sikret oppdaterte tegninger ute på byggeplassen under hele prosjektperioden.

"BIMx Docs sin overlegne brukervennlighet var den avgjørende faktoren for avtalen. BIMx Docs vil effektivt bidra til å spre bruken av BIM på byggeplassene," sier Hiroshi Miyakawa, Obayashi Corporation.

Om Obayashi
Obayashi Corporation har en historie på ca. 120 år og er en av verdens ledende entreprenører. Selskapet tilbyr byggetjenester og konstruksjons-relaterte tjenester.

Om BIMx Docs
BIMx Docs er en unik 3D BIM-viewer med integrert dokumenthåndtering. Den smidige navigeringen og koblingen mellom tradisjonelle 2D-tegninger og BIM-modeller gjør at hvem som helst enkelt kan ta dette i bruk. Detaljerte tegninger med alle mål og annen informasjon vises automatisk på riktig sted i 3D-modellen. Også en rekke prosjekter i Norge har nå tatt i bruk BIMx Docs på byggeplassen.

> BIM på byggeplass

GRAPHISOFT Norge representerer en rekke ledende tegne- og visualiseringsverktøy for byggebransjen og har vært i markedet i 20 år. Mer enn 50% av norske arkitekter bruker i dag ArchiCAD som sitt BIM-program.

Mer informasjon om våre produkter og tjenester: www.graphisoft.no / 21 55 58 00 / www.graphisoft.no

Kommentarer (0)

Kommentar