Flere nordmenn kjøper utendørsboder

Grønt Fokus som er en ledende aktør innenfor salg av hagestuer, uterom, drivhus og boder på det norske markedet har i løpet av dette året økt salget av boder med 150 prosent sammenlignet med året før. Praktiske og romslige boder i ulike størrelser blir i større grad foretrukket for oppbevaring av hagemøbler, sommerdekk, sykler og gressklippere om vinteren og vinterdekk og snøskuffer om sommeren.

Vi ser at salget av boder øker sterkt fordi vi har boder i en rekke ulike størrelser som dekker ulike oppbevaringsbehov. Dette er en praktisk, smart og kostnadseffektiv måte å oppbevare ulike gjenstander på enten det er sommer eller vinter”, sier brand manager, Mikael Jonsson i Grønt Fokus.

Grønt Fokus har nærmere 15 ulike modeller av boder som dekker ulike behov. De fleste bod løsningene har gulv slik at hyllene står stødig og man har god plass til å oppbevare gjenstander som man ikke ønsker skal være synlig. Bodene finnes med en eller flere dører og kan deles inn i et eller flere rom. Det er ikke nødvendig å søke om byggetillatelse for boder som er mindre enn 15 kvadratmeter.

Om Grønt Fokus

Grønt Fokus ble etablert i 1992 og har siden starten hatt som mål å hjelpe kunden med å oppgradere ute miljøet. Grønt Fokus henvender seg til gjør det selv kunden og har et bredt sortiment av varer som kundene enkelt kan montere selv. De viktigste delene av sortimentet er hagestuer, vinterhager og drivhus. I tillegg er også boder, lekehus og anneks blant sortimentet. Grønt Fokus inngår i Skånska Byggvaror som er ledende innenfor det samme markedssegmentet i Sverige. Skånska Byggvaror ble kjøpt av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Group er notert på Stokholmsbørsen.

For ytterligere informasjon og koordinering: Vennligst kontakt Dag Person på telefon 95 05 79 04

• Hobby

For informasjon kontakt Grønt Fokus ved:

Mikael Jonsson, Brand Manager, tlf: 00 46 72 576 6092. Sentralbord 38 18 18 18.

E-post: mikael.jonsson@grontfokus.no

Om Grønt Fokus – Vi gjør det enda bedre å bare være hjemme!

Grønt Fokus ble etablert i 1992 og har siden starten hatt som mål å hjelpe kunden med å oppgradere sitt utemiljø. Grønt Fokus henvender seg til gjør-det-selveren, og har et bredt sortiment av varer som kundene enkelt skal kunne montere selv. De viktigste delene av sortimentet er hagestuer, vinterhager og drivhus, men Grønt Fokus tilbyr også SPA, skyvedørsgarderober, boder, lekehus, anneks med mer. Alle produkter selges under varemerket Grønt Fokus til kunder i Norge. Grønt Fokus har kontorer i Kristiansand og Oslo.

Mikael Jonsson

Pressekontakt Brand Manager Brand Manager og daglig leder i Grønt Fokus AS 38 18 18 18

Thore Fossheim

Pressekontakt Markedskoordinator Markedsføring 96019914