HAGESTUE OG DRIVHUS I EN OG SAMME LØSNNG

Grønt Fokus, som er en ledende aktør innenfor salg av hagestuer, uterom og drivhus på det norske markedet, lanserer denne våren hybridrommet Knoppa og Växa. Disse kan brukes som både hagestue og drivhus, eller som en kombinasjon av begge. Hybridrommene er solide limtrekonstruksjoner med glass på alle sider. Dette kombinerer det beste fra to verdener!

” Dette er en nysatsing som vi aldri tidligere har tilbudt norske eneboligeiere. Vi vet at mange av våre kunder bruker sin hagestue til noe mer enn å sitte der, og at mange med drivhus bruker det til andre ting en dyrking. Derfor vil denne nyheten bli en perfekt kombinasjon for mange”, sier Mikael Jonsson i Grønt Fokus.

Hybridrommene er arkitekttegnet med designmessige innslag fra det klassiske drivhuset. Dette er en gjennomtenkt, kraftig konstruksjon i store og romslige rom. I dag er mange hager små og dette rommet kan man plassere hvor man ønsker og unytte det på flere måter.

Det har størrelsen, lysgjennomtrengningen og friheten til et drivhus, men med en konstruksjon vi forbinder med en hagestue. Kombinasjonen gjør at hybridrommet kan brukes av mange.

«Vi har utviklet et vakkert og klassisk hagerom som gjør det mulig med hageplanting i sommerhalvåret. Å sitte varmt og behagelig i et stort og bekvemt rom i grønne omgivelser eller under en stjerneklar natt himmel er bare noen av de mulighetene som dette rommet gir», sier arkitekt Anders Lundin, som har tegnet det nye hybridrommet for Grønt Fokus.

• Hobby

Om Grønt Fokus

Grønt Fokus ble etablert i 1992 og har siden starten hatt som mål å hjelpe kunden med å oppgradere ute miljøet. Grønt Fokus henvender seg til gjør det selv kunden og har et bredt sortiment av varer som kundene enkelt kan montere selv. De viktigste delene av sortimentet er hagestuer, vinterhager og drivhus. I tillegg er også garderober, boder, lekehus og anneks blant sortimentet. Grønt Fokus inngår i Skånska Byggvaror som er ledende innenfor det samme markedssegmentet i Sverige. Skånska Byggvaror ble kjøpt av Byggmax Group i november 2015. Byggmax Group er notert på Stokholmsbørsen.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt: Mikael Jonsson i Grønt Fokus på telefon

Mikael Jonsson

Pressekontakt Brand Manager Brand Manager og daglig leder i Grønt Fokus AS 38 18 18 18

Thore Fossheim