Her er Gullkorn-vinnerne

Pressemelding   •   nov 04, 2010 23:39 CET

Vinnerne av PR-prisen Gullkorn er kåret, og kommunikasjonsbransjen var samlet da de beste PR-jobbene mottok heder og ære torsdag kveld.

Godt over 300 bransjefolk var samlet på Ballroom i Oslo for å overvære utdelingen av årets Gullkorn-priser. Oppslutningen om både nominasjonene og selve arrangementet hadde fått et betydelig oppsving siden oppstartsåret, og representanter fra offentlig og privat sektor samt små og store PR-byråer var til stede under utdelingen.

I alt var det sendt inn 53 bidrag fordelt på kategoriene Årets virksomhetsprofilering, Årets produktprofilering, Årets holdningskampanje, Årets organisasjonsbygger og Åpen klasse. I tillegg var det kommet inn en rekke bidrag til Årets publikasjon som deles ut i regi av PIN.

For det første er det mage innsendte bidrag, dette viser at interessen for Gullkorn er stor og det er vi veldig fornøyd med. Finalistene holder høyt faglig nivå, og det var et interessant og krevende arbeid å kåre vinnerne, det er mange som ikke nådde helt opp, men som også hadde fortjent en pris, sier juryleder Stein Rømmerud.

20 forskjellige prosjekter gikk videre til finalen, som i år dekket et bredt spekter av ulike kommunikasjonsfaglige utfordringer. I følge juryleder Stein Rømmerud har juryen i år lagt avgjørende vekt på dokumenterbare mål og oppnåelsen av disse i sin vurdering av finalistene.

Kveldens første pris gikk til Mudo-gruppen og Gambit med prosjektet Mudo - Ny aktør i treningsbransjen, mens Opera Software ASA med prosjektet Opera Mini for iPhone stakk av med prisen i Årets produktprofilering. Årets holdningskampanje vant
Gnist partnerskapet, Kunnskapsdepartementet og Geelmuyden.Kiese med prosjektet Lærerrekrutteringskampanjen: Har du det i deg?

Vinneren av Året s organisasjonsbygger er Nortura med prosjektet Løft, mens Reitangruppen vant Åpen klasse med prosjektet Lederkåring 2010. I kategorien Årets publikasjon vant Kongsberg Gruppen ASA med K-magasinet. I tillegg valgte juryen i år å dele ut et diplom til Apeland Informasjon for utviklingen av RepTrack offentlig.

Gullkorn-komiteen tjuvstartet feiringen med å dele ut Årets hederspris allerede forrige uke. Prisen gikk til bransjenestor og Dinamo PR-sjef Berly Lund Grønning.