Kommunikasjonsbransjen samles om Gullkorn

Pressemelding   •   sep 13, 2010 11:44 CEST

4.november 2010 arrangeres Gullkorn for fjerde gang. Denne gangen er Norsk kommunikasjonsforening med som partner og arrangør. Med dette trekket håper kommunikasjonsbransjen på enda større interesse rundt Gullkornprisen. Mange av de ansatte i PR-byråene er også medlemmer i Kommunikasjonsforeningen, så slektskapet mellom de to foreningene er ganske nært.

Formålet med prisen er fortsatt tredelt. Først og fremst ønsker vi i større grad å synliggjøre verdien godt PR-arbeid representerer. Videre håper vi at prisen kan bidra til mer åpenhet og mer avmystifisering av kommunikasjonsbransjens arbeid. Og sist, men ikke minst: Vi vil at gode utøvere i vår bransje skal premieres og motiveres for videre innsats, sier Anne Reed-Larsen i NIR styret.

Det nye i år er at også virksomheter som ikke har brukt PR-byrå kan nomineres. Bransjen håper med dette å få inn mange spennende påmeldinger som kan bidra til enda større bredde og interesse rundt Gullkorn.

Og priskategoriene er…

I tillegg til samarbeidet med Kommunikasjonsforeningen, har NIR i år også inngått en allianse med PIN. Dette gjør at PIN sin hovedpris blir en av kategoriene i årets Gullkorn.Priskategoriene i år blir dermed som følger:

- Årets virksomhetsprofilering
- Årets produktprofilering
- Årets holdningskampanje
- Årets organisasjonsbygger
Årets publikasjon - egen jury
- Åpen klasse
- Årets hederspris

Les mer om den enkelte kategori og evalueringskriterier på www.gullkornet.no. Fristen for å sende inn bidrag til Gullkorn er fredag 24.september.

Listen legges høyt i forhold til det å skape et både interessant og morsomt Gullkorn. - Vi ønsker at arrangementet skal bli så bra at de som ikke kommer, virkelig skal angre på det, sier Anne Reed-Larsen med et smil. Vi håper på mange, godt kvalifiserte bidrag, vi legger opp til et annerledes faglig innhold og en gedigen feiring av vinnerne og bransjen.