Rekordmange påmeldte til prisutdeling: Satser på gullrush

Pressemelding   •   nov 01, 2010 10:59 CET

Oslo, 1.november 2010 ­­­­– Arrangørene regner med rekordoppslutning rundt årets Gullkorn-utdeling. Over 300 deltakere har allerede meldt sin ankomst.

Det er kun få dager igjen til arrangementet går av stabelen, og årets Gullkorn-billetter har vært mer populære enn noensinne. Arrangementet har fått nyttig drahjelp ved at Kommunikasjonsforeningen har gått inn som samarbeidspartner, og årets arrangement er derfor mer å regne som en faglig markering enn bare et byråarrangement.

– Det ser ut til å bli et skikkelig gullrush. Vi har enda litt plass, men fortsetter det slik vil det bli skikkelig trangt i år, sier prosjektleder Dorthe Moe Lianes.

Med seg på laget har arrangørene fått flere profilerte sponsorer, og de fleste er helt nye i Gullkorn-sammenheng. Hovedsponsoren i år er PR- og nyhetstjenesten MyNewsdesk, som i år har hatt en offensiv etablering på det norske markedet. Andre bidragsytere er advokatfirmaet Steensrup Stordrange, underholdningstjenesten Start.no og kaffeleverandøren Nespresso. Ny Gullkorn-partner er også Handelshøyskolen BI, som dessuten er representert i juryen. Eventbyrået JCP har vært med fra starten, og er også i år på plass som sponsor og teknisk ansvarlig.

Gullkorn har tidvis vært et kontroversielt tema innen PR-bransjen, men antall nominasjoner har økt gradvis siden oppstartsåret 2007. I år ble det satt ny rekord med 50 bidrag – et markant hopp fra fjorårets 39.

Det er plukket ut 3–4 finalister i hver av de seks kategoriene Årets virksomhetsprofilering, Årets produktprofilering, Årets holdningskampanje, Årets organisasjonsbygger, Årets publikasjon og Åpen klasse. Gullkorn-komiteen tjuvstartet feiringen med å dele ut Årets hederspris allerede denne uken. Prisen gikk til bransjenestor og Dinamo PR-sjef Berly Lund Grønning.

Utdelingen av Gullkorn 2010 vil finne sted på Ballroom i Oslo torsdag 4. november.