Professor Doug Guthrie

Pressemelding   •   jan 05, 2010 14:11 CET

Professor Doug Guthrie, Executive Academic Director - Berlin School of Creative Leadership, skal holde foredrag den 28. april samt en executive workshop om kreativt lederskap den 27. april

Professor Doug Guthrie, Professor of Management - NYU-Stern School of Business and Executive Academic Director - Berlin School of Creative Leadership.

Professor Guthries kompetanseområder ligger innenfor ledelse, virksomhetsstyring og økonomisk reform i Kina.

Hans forskning har vært finansiert av Ford Foundation, Alfred P. Sloan Foundation, og Social Science Research Council. Han har også vært direktør for Business Institusjonen Initiative og Program on the Corporation as a Social Institution at the Social Science Research Council.

Professor Guthrie har også undervist ved Harvard Business School, INSEAD og Graduate Schools of Business ved Stanford University, Columbia University og Emory University. Han fikk sin bachelorgrad i kinesisk litteratur ved University of Chicago og Ph.D. Organisasjonsarbeid i sosiologi fra University of California, Berkeley.