Baderomstrender i 2018: Modig og personlig

Baderomstrender i 2018: Modig og personlig

I 2018 er det dype fargenyanser og naturtro materialer som gjelder på badet. Trendeksperter fra Villeroy & Boch Gustavsberg spår modigere og mer personlige valg når husets baderom skal innredes.

– I 2018 er det mange som vil være enda modigere i sine valg enn før, med materialer og farger som i større grad gjenspeiler deres personlighet og stil. Det er en bra ting – det betyr at valgene du gjør i år vil fortsette å skape glede i mange år fremover, sier Angelica Zwahlen, kommunikasjonssjef i Villeroy & Boch Gustavsberg.

Urban minimalisme

Naturlige materialer som metall og sement kombinert med mørke farger fra industrien, blir stadig mer populære innslag i de tusen hjem. Materialene kjennetegnes hovedsakelig av sine tydelige, markerte linjer og skarpe kanter. Den urbane, industrielle og litt kjølige innredningsstilen skaper et minimalistisk uttrykk, der alt overflødig er strippet vekk. Men der tendensen tidligere har vært å bruke mye svart og hvitt, eksperimenterer stadig flere med farger på en diskré, skandinavisk måte.

Den populære bruken av dype farger, både til høyglansede og matte overflater, har inspirert designerne til å utvikle nye raffinerte detaljer på servanter og badekar. En svart, matt lakk gir baderomsmøblene et trendy, minimalistisk utseende, mens detaljer i gull og messing skaper et luksuriøst preg.

STILRENT: Artis servant og frittstående badekar fra Villeroy & Boch er ekstra stilige i fargen Coal Black.

Moderne vintage

Retro og vintage fortsetter å være dominerende trender i 2018. Velkjente produkter oppdages på nytt og får nye designuttrykk som er inspirert av forskjellige stilretninger, uten å kopiere dem direkte. Forbrukerne er nemlig ikke lenger villige til å gå på kompromiss med moderne, komfortable løsninger. Faktisk går utviklingen i motsatt retning, hvor funksjonalitet tas for gitt og det eksklusive og luksuriøse blir mer etterspurt. Tendensen tyder på at vi ønsker oss innredning og interiørdetaljer preget av både håndlagde produkter og langvarig kvalitet.

LEKKERT: Villeroy & Boch viderefører den stolte håndverkstradisjonen med sin nyeste premiumkolleksjon, Antheus som kommer med geometriske Art Deco-former.

Skandinavisk stil

Skandinavisk design står like sterkt ved inngangen til 2018 som i fjor. Designere over hele verden lar seg inspirere av den nordiske livsstilen, som for mange representerer noe vennlig, ekte og naturlig. Naturen er en stor kilde til inspirasjon i innredningen, med sterke innslag av tre, diskré former, rene linjer og myke farger som gjenspeiler den typiske skandinaviske livsstilen, og gjør det enkelt å fange følelsen av velvære.

DUSE FARGER: Baderomsinnredningen Finion kommer i mange ulike farger, blant annet blå - en av trendfargene for 2018.

Smarte løsninger med innebygd komfort

Nordmenn er ikke lenger villig til å gå på kompromiss med komfort. Med baderomsinnredningen Finion tar Villeroy & Boch i bruk moderne teknologi og intelligente løsninger som gir høyere komfort og større frihet på badet. Induktive ladestasjoner er bygget inn i møblene, slik at du unngår synlige kabler og elektriske kortslutninger. Bluetooth-høyttalere integrert i speil og badekar skaper en avslappende atmosfære som kan forsterkes ytterligere med lyseffekter. All møblene i Finion-serien er nemlig utstyrt med en justerbar Emotion-lysfunksjon som standard. Denne kan enkelt styres via en fjernkontroll – for eksempel mens du nyter et deilig, varmt bad.

Om Villeroy & Boch Gustavsberg

Villeroy & Boch Norge AS er en del av det tyske konsernet Villeroy & Boch AG og tilhører en av Europas største produsenter av baderomsprodukter. I konsernet inngår også varemerket Gustavsberg, som er en av Skandinavias ledende produsenter av baderomsprodukter. Villeroy & Boch har vært en viktig del av den europeiske kulturen og er den ledende europeiske premium merkevaren innen husholdningsporselen, fliser, kjøkken og bad. Les mer på www.gustavsberg.no og www.villeroy-boch.com

Pressekontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness +46 70 073 01 44
Christian Mjaaseth

Pressekontakt Country Manager Norway Bath & Wellness

Villeroy & Boch / Gustavsberg

Gustavsberg er en av Skandinavias ledende produsenter av baderomsprodukter. Høye nordiske standarder, tidløs design og smarte løsninger som sparer vann, energi og penger gjør det enkelt å lage et komplett baderom fra Gustavsberg.

Selskapet eies av den tyske gruppen Villeroy & Boch AG, en av Europas største produsenter av baderomsinnredninger. I konsernet inngår også varemerket Vatette, ledende innen installasjonsmaterialer for baderommet. Gustavsbergsgruppen har i dag rundt 400 ansatte og en omsetning på over 1,1 milliarder SEK.

Porselensproduksjon i Gustavsberg startet i 1825. De første baderomsproduktene ble produsert i 1939, og siden den gang har Gustavsberg stått for høy kvalitet, godt design og innovative løsninger. I dag er porselensproduksjon erstattet av montering i Gustavsberg, men fabrikken i Vårgårda produserer fortsatt kraner og har gjort det i over 100 år. I dag er Gustavsberg ledende innen vannsparing og miljømessig arbeid - fra produkt til ferdig installasjon. Les mer på www.gustavsberg.no

Villeroy & Boch / Gustavsberg
Villeroy & Boch AG Hauptverwaltung Saaruferstr.
66693 Mettlach