My Nature fra Villeroy & Boch bringer naturen inn i baderommet.

Pressemelding  •  15-05-2012 09:52 CEST

Naturmateriale, milde fargenyanser, mønster og funksjon –

den nye baderomsserien My Nature fra Villeroy & Boch forener naturlighet med et moderne formspråk, og gir rom for kreative valg og originalitet. Serien har mottatt den internasjonale designprisen Red Dot Award.

Den nye baderomsserien My Nature har hentet inspirasjon fra naturen. Her kombineres myke, organiske former med et moderne design, som gir en helt ny følelse i baderommet. Gjennom nøye valgte materialer, rene linjer og fleksible funksjoner, møter man behovet om velvære og balanse i en ofte stressende hverdag.

My Nature er en komplett baderomsserie. Den består av et fleksibelt system med skap, fronter og tilbehør, som gir baderommet et individuelt og personlig preg.

Harmoniske kontraster – porselen og kastanjetre

Villeroy & Boch har tolket den rene stilen med hjelp av kastanjetre, hvit porselen og mønster inspirert av naturen. Serien består blant annet av en eksklusiv servant i porselen som kan fås dekorert med et bladmønster. Servanten kombinerer de myke, nette linjene i porselenet med en konsoll i kastanjetre som skaper en harmonisk kontrast. Skuffene under servanten finnes i fargene; sand, aqua og grått.

Det mest iøynefallende i serien, er det store og ovale badekaret i matt hvit, som lyser opp baderommet med sitt delikate design. Badekaret finnes i flere utførelser. Man kan blant annet få sokkelen som badekaret står på, i kastanjetre eller hvitt tre.

Under produksjonen av My Nature har man også tatt hensyn til miljøet. Baderomsspeilene har LED- belysning for å spare energi og øke levetiden.

Speilskapene har også praktiske små skuffer og tannbørsteglass som festes med magnet direkte på skapet, slik at man kan flytte det dit det måtte passe.

Serien My Nature har også blitt belønnet med den prestisjetunge designprisen Red Dot Award.

Gustavsberg er en av Skandinavias ledende produsenter av baderomsprodukter, med salg i Skandinavia, Russland, Hviterussland, Ukraina og de baltiske landene med flere eksportmarkeder. Gustavsbergsgruppen har i dag cirka 600 medarbeidere, og omsetningen er cirka 1000 millioner SEK. Gustavsbergsgruppen er et heleid datterselskap av det tyske konsernet Villeroy & Boch AG, og tilhører dermed en av Europas største produsenter av baderomsinnredninger.  www.gustavsberg.no

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom