Nautic vokser med et stilrent dusjkabinett

Nautic vokser med et stilrent dusjkabinett

I høst lanserte Gustavsberg sin nye baderomsserie Nautic. Nå utvides baderoms-serien med et dusjkabinett i to ulike modeller.

Dusjkabinettet finnes i to modeller; firkantet eller halvrund, 90 x 90 cm. Kabinettene har hvite eller forkrommede profiler med matchende frontpanel. Blanderpanelet, som er i krom, er levert med tilhørende dusjsett Nautic II.

- Dusjkabinettet er et utmerket alternativ for den som vill ha en dusj, men er usikker på standarden i sitt baderom når det gjelder fuktsperre, som for eksempel i mange eldre hus eller fritidsboliger, sier Charlotte Axelsson, kommunikasjonsansvarlig hos Villeroy & Boch Gustavsberg.

Konstruksjonen som skjuler alt
Dusjkabinettet produseres med vegger i tykt, herdet sikkerhetsglass med ”Clear glass”. De bakre veggene på dusjkabinettet har mønstret glass for å skjule tilkoblingsslanger og gi en penere montasje. Det hvite dusjkaret i emaljert stålplate har justerbare føtter. Føttene og kabinettets underside skjules bak frontpaneler som er lette å ta bort ved rengjøring. Dørene til dusjkabinettet har en såkalt vipp-in funksjon, som gjør det enkelt å løsne dørene ved for eksempel rengjøring

”Clear glass” smart innovasjon i glasset
Glasset i en dusjvegg utsettes regelmessig for vann, såpe, oljer, vaskemidler og store mengder kalk. Derfor er innsiden av alle dusjkabinetter, dusjhjørner, slagdører og badekarsvegger fra Gustavsberg utstyrt med overflate ”Clear glass”. Med nanoteknologi skapes en hydrofobisk overflate som avviser vannet helt ned på et mikroskopisk nivå. Med ”Clear glass” blir vanndråpene til vannperler som ikke får feste. Din dusj blir lettere å rengjøre og holder sig ny og pen lengre.

Personlig baderom med Nautic
Nautic er en komplett badrumsserie med klosetter, bidéer, servanter, badekar, blandebatterier og baderomsmøbler. Serien kjennetegnes av de vakre og harmoniske formene, men også gjennom innovasjoner som gjør baderommet roligere, mer hygienisk og lettstelt. Med Nautic-serien imøtekommer Gustavsberg også nordmenns behov og ønsker om personifisere sitt baderom. Seriens møbler har f.eks. lister som lett kan byttes ut og på den måten kan man enkelt forandre baderommet.

Gustavsberg er en av Skandinavias ledende produsenter av baderomsprodukter, med salg i Skandinavia, Russland, Hviterussland, Ukraina og de baltiske landene med flere eksportmarkeder. Gustavsbergsgruppen har i dag cirka 600 medarbeidere, og omsetningen er cirka 1000 millioner SEK. Gustavsbergsgruppen er et heleid datterselskap av det tyske konsernet Villeroy & Boch AG, og tilhører dermed en av Europas største produsenter av baderomsinnredninger.  www.gustavsberg.no

Pressekontakt Marketing Communications Manager Northern Europe Bath & Wellness +46 70 073 01 44
Christian Mjaaseth

Pressekontakt Country Manager Norway Bath & Wellness

Villeroy & Boch / Gustavsberg

Gustavsberg er en av Skandinavias ledende produsenter av baderomsprodukter. Høye nordiske standarder, tidløs design og smarte løsninger som sparer vann, energi og penger gjør det enkelt å lage et komplett baderom fra Gustavsberg.

Selskapet eies av den tyske gruppen Villeroy & Boch AG, en av Europas største produsenter av baderomsinnredninger. I konsernet inngår også varemerket Vatette, ledende innen installasjonsmaterialer for baderommet. Gustavsbergsgruppen har i dag rundt 400 ansatte og en omsetning på over 1,1 milliarder SEK.

Porselensproduksjon i Gustavsberg startet i 1825. De første baderomsproduktene ble produsert i 1939, og siden den gang har Gustavsberg stått for høy kvalitet, godt design og innovative løsninger. I dag er porselensproduksjon erstattet av montering i Gustavsberg, men fabrikken i Vårgårda produserer fortsatt kraner og har gjort det i over 100 år. I dag er Gustavsberg ledende innen vannsparing og miljømessig arbeid - fra produkt til ferdig installasjon. Les mer på www.gustavsberg.no

Villeroy & Boch / Gustavsberg
Villeroy & Boch AG Hauptverwaltung Saaruferstr.
66693 Mettlach