Innføring i forretningsjus

Innføring i forretningsjus er en digital fagbok som inneholder tekster, ulike typer oppgaver, videoer og lyd.

Denne digitale fagboken retter seg spesielt mot studenter som ønsker seg en pedagogisk innføring i faget forretningsjus. Nytt i 2. utgave er blant annet at det er lagt til lyd i boken. I ny utgave er det også mulig å skrive, godkjenne og lagre svar i de eksamensrelevante case-oppgavene.

Forfatterne Stine Winger Minde og Monica Viken guider deg gjennom de forretningsjuridiske emnene: juridisk metode, avtalerett, kjøpsrett, erstatningsrett, selskapsrett, arbeidsrett og pengekravsrett.

Boken vil være nyttig både som en innføring i forretningsjuridiske emner og som en repetisjon før eksamen. Den vil også egne seg utmerket som et utgangspunkt for andre som ønsker å sette seg inn i forretningsjus.

Om forfatterne
Stine Winger Minde, Høyskolelektor, BI Institutt for rettsvitenskap
Monica Viken, Førsteamanuensis, BI, Institutt for rettsvitenskap

Forfatterne har lang erfaring med undervisning i juridiske fag (både på økonomiske og juridiske studier). De har god kjennskap til hvilke temaer studenter i juridiske fag har problemer med, og har laget en bok som tar for seg vanlige utfordringer i en lettfattelig form og med logisk progresjon i stoffet.

• juss

Anne Kathrine Aabel Vikanes