Hafslund E-CO - Årsrapport 2019 og utsettelse av utbytte 2019

2019 ble et godt år. Eidsiva Energi og Hafslund E-CO fant sammen og samlet sine selskaper i større og sterkere enheter innen nett og vannkraft.

Hafslund E-COs årsrapport for 2019 følger vedlagt og er også tilgjengelig på www.hafslundeco.no.

Som følge av stor usikkerhet rundt de langsiktige effektene av koronaviruset og kraftprisutviklingen, har styret besluttet å ikke fremme forslag til utbytte for 2019 i ordinær generalforsamling. Styret vil fortløpende vurdere omstendighetene i markedet og konsernets økonomiske stilling, og vil komme tilbake med forslag om tilleggsutbytte for regnskapsåret 2019 i ekstraordinær generalforsamling på et senere tidspunkt.

Hafslund E-CO AS Oslo, 26. mars 2020

For ytterligere informasjon: Heidi Ulmo, konserndirektør Økonomi og finans | CFO, tlf.: 909 19 325, e-post: heidi.ulmo@hafslundeco.no Andreas Wik, leder Finans og Investor Relations, tlf.: 924 97 255, e-post: andreas.wik@hafslundeco.no

Om Hafslund E-CO

Hafslund E-CO er et av Norges største og mest tradisjonsrike kraftkonsern med røtter tilbake til 1892. Hver dag går mer enn 400 ansatte på jobb for å realisere visjonen om en fornybar og fullelektrisk fremtid. Hafslund E-CO eier vannkraftverk i Aurland, Hallingdal, Innlandet og Østfold, og drifter en produksjon på nærmere 21 TWh. Det er nok strøm til å kunne forsyne over halvparten av Norges befolkning med ren, fornybar vannkraft.

Hafslund E-CO kontrollerer 50 prosent av aksjene i Eidsiva Energi, og eier dermed halvparten av Norges største nettselskap, med om lag 900 000 kunder, i tillegg til virksomheter som driver med bredbånd og fjernvarme.

Gjennom forretningsområdet, Ny Energi, jobber Hafslund E-CO med innovasjon og forretningsutvikling for å sette fart på elektrifiseringen av Norge. Ny Energi gjør investeringer i banebrytende teknologi, har spennende interne prosjekter og aktivt eierskap start-ups som ligger lengst fremme på sine felt. Hafslund E-CO har en klar vektsstrategi for årene som kommer. Konsernet har kontorer flere steder i landet. Hovedkontoret ligger på Skøyen i Oslo.

Ragnhild Abrante

Pressekontakt Kommunikasjonssjef Ansvarlig for kraftverksområdene i Innlandet og Glomma 959 81 387

Per-Arne Torbjørnsdal

Pressekontakt Direktør Kommunikasjon og rammevilkår 916 08 196