Familiedag 8. april på Henie Onstad

Pressemelding   •   apr 03, 2018 09:09 CEST

Hatten av for familiedag på Henie Onstad!

Henie Onstad Kunstsenter inviterer alle barn til Høvikodden 8. april.

-Denne gangen har vi med oss selveste Anders og Shana fra Barne TV. Anders og Shana vil feire at våren endelig er her, med alle kunst- og musikkglade barn som vil være med. Kom og lytt, dans, klapp, syng, og vær med å skape historier ingen har hørt før! Ta med en dæsj solskinn og litt fantasi og møt opp på Henie Onstad den 8. April, sier Mathilde Nicolaysen Thafvelin, fra Henie Onstad.

Kunstsenteret inviterer til spennende oppgaver i Labben, fotokonkurranse med flotte premier, rebus i skulpturparken, ansiktsmaling, familieomvisning i utstillingene og familievennlig meny på Piruetten. I tillegg blir det i samarbeid med Bærum schakselskap Barnas grand prix i sjakk (Henie Onstad BGP).

Dette blir en dag fullspekket av aktiviteter på Høvikodden og alle små og store er velkomne!

Gratis inngang for alle under 18 år.

11:00 Åpning av familiedag på Henie Onstad

11:30 Familieomvisning i Kurt Schwitters

12:00-13:00 Interaktiv konsert med Anders og Shana fra Barne TV

13:00 Offentlig omvisning i Dag Alveng - Tid som står stille

13:30 Filmvisning i Auditoriet

14:00-17:00 Henie Onstad BGP: Barnas grand prix i sjakk

14:30 Familieomvisning i Dag Alveng - Tid som står stille

Gjennom hele dagen fra 11:00 til 16:30:

Mal eller "Merze" din egen personlige sjakkbrikke i Labben

Delta i vår fotokonkurranse med tema "familieportrett". Ta bilder, del på Instagram og bruk #henieonstadphoto. Vinn ett års medlemskap i Klubben!

Ansiktsmaling

Rebus i skulpturparken

Materialer til våre verksted leveres av Henie Onstad Kunstsenters samarbeidspartner Panduro Hobby.

Henie Onstad Kunstsenter er en ledende arena for nasjonal og internasjonal billedkunst, med et bredt utstillingsprogram, en sentral kunstsamling, samt aktiviteter innen musikk og performance. Kunstsenteret er omgitt av et praktfullt parkområde på Høvikodden i Bærum. I tillegg til utstillingsar­ealer på ca. 3500 m2, rommer senteret Lab for barn og unge, møtelokaler for utleie, egen butikk, samt kafeen Piruetten.