Henkels sortiment av helse- og sikkerhetsprodukter.

Pressemelding   •   apr 15, 2019 06:30 CEST

For Henkel er bærekraftaspektet med allerede fra første steg i utviklingen av nye produkter, og vi jobber for at alle nyhetene våre skal bidra til en bærekraftig utvikling. Siden 2008 har vi systematisk innarbeidet bærekraftaspektet i vår innovasjonsprosess.

Ettersom vi vet at dette er produkter som kundene våre jobber med hver dag, tenker vi alltid helse og sikkerhet når vi utvikler industrilim. For oss som selskap innebærer førsteklasses produkter at vi tenker på disse spørsmålene og fjerner farlige stoffer fra produktene for å bidra til et bedre arbeidsmiljø. Det vil vi naturligvis også gjøre uten å senke kravene til ytelse.

Derfor er vi ekstra glade for at vårt fokus på bærekraft flere ganger er blitt bekreftet gjennom eksterne målinger som f.eks. “The Walmart Sustainability Award”, “Dow Jones Sustainability Indexes” og “Best Sustainability Brand”. Disse resultatene er en kvittering for vårt harde arbeid med bærekraftspørsmål, og er en inspirasjon til å levere enda bedre i fremtiden. Henkel er opptatt av å være ledende innen bærekraft og tilby produkter, teknologier og prosesser som oppfyller de høyeste krav fra kundene våre.

Vi fortsetter å utvide vårt unike sortiment innen helse og sikkerhet. Våre anaerobe produkter for gjengelåsing, flenstetning og sylindrisk fastholding har et “hvitt” sikkerhetsdatablad – produktene er ikke merket med faresymboler, risikosetninger eller sikkerhetssetninger.

Forbedringene på området helse og sikkerhet går ikke på bekostning av produktenes ytelse - de skal alltid være like pålitelige som de er bærekraftige.

Henkel ble grunnlagt i 1876 og har virksomhet globalt på tre forretningsområder: Adhesive Technologies (limteknologi), Laundry & Home Care (vask og rengjøring) og Beauty Care (skjønnhetspleie). Henkel Adhesive Technologies er markedsleder i limmarkedet – i alle industrisegmenter. Henkel Adhesive Technologies inngår som en sentral del i utallige bruksområder for industri og forbrukere over hele verden. Med solide merkevarer som LOCTITE®, TEROSON® og BONDERITE® tilbyr selskapet et omfattende utvalg av skreddersydde løsninger innen lim, tetningsmidler og funksjonelle overflatebehandlinger. www.henkel-adhesives.com/no

Kommentarer (0)

Kommentar