Pålitelig sklisikring er like aktuelt året rundt

Pressemelding   •   feb 11, 2019 14:38 CET

Sklisikring er viktig både i industrien og i miljøer der mange ferdes til fots.

Til forskjell fra teip eller maling med sklisikringsegenskaper har Loctite to ulike sklisikringsbelegg med høyere slitestyrke og ytelse. Avhengig av belastning har overflaten på sluttproduktet ulik struktur. Uansett hvilket produkt som benyttes, kan det brukes både inne og ute og tåler dessuten sterke kjemikalier.

- Sikkerhet er en viktig del av et godt arbeidsmiljø, og her har disse produktene mye å bidra med. Vi er stolte av å kunne tilby to sklisikringer som er enkle å påføre og som har lang levetid. Micael Forsberg, Business Manager Henkel Norden AB.

LOCTITE® PC 6261 egner seg ypperlig på steder med trafikk av lettere kjøretøy og gående. Perfekt i inngangspartier, på ramper og i trappetrinn der det er behov for godt grep. Profilen er skarp nok for gaffeltrucker, samtidig som overflaten er så skånsom at belegget fungerer bra for eksempel i garderober med våte gulv og bare føtter.

Til industrimiljøer med tyngre kjøretøy som krever ekstra godt grep, anbefaler vi LOCTITE® PC 6315. I for eksempel havne-, gruve- og oljebransjen danner produktet en grov overflateprofil som gir godt grep. Sklisikringsbelegget kan også brukes i lasterom og tilhengere for å gi sikker forankring.

Begge produktene påføres best med roller på en helt ren flate, og er brannsikre etter at de er herdet. De avgir lite lukt og bidrar dermed til god helse på arbeidsplassen, og egner seg i luktfølsomme miljøer som for eksempel næringsmiddelindustrien.

Henkel ble grunnlagt i 1876 og har virksomhet globalt på tre forretningsområder: Adhesive Technologies (limteknologi), Laundry & Home Care (vask og rengjøring) og Beauty Care (skjønnhetspleie). Henkel Adhesive Technologies er markedsleder i limmarkedet – i alle industrisegmenter. Henkel Adhesive Technologies inngår som en sentral del i utallige bruksområder for industri og forbrukere over hele verden. Med solide merkevarer som LOCTITE®, TEROSON® og BONDERITE® tilbyr selskapet et omfattende utvalg av skreddersydde løsninger innen lim, tetningsmidler og funksjonelle overflatebehandlinger. www.henkel.com.

Kommentarer (0)

Kommentar