Hertz hovedsponsor for MotoGP™ på Silverstone

Hertz hovedsponsor for MotoGP™ på Silverstone

HERTZ FORNYER HOVEDSPONSORAVTALEN FOR DET BRITISKE GRAND PRIX-LØPET MOTOGP™ HOS SILVERSTONE

OSLO, 26. juni. 2013: Hertz (NYSE: HTZ) og Dorna Sports har annonsert at Hertz, verdensleder på bilutleie, nok en gang er hovedsponsor for British MotoGP™. Den britiske utgaven av det ledende motorsykkel-VM-et vil finne sted hos Silverstone fra 30. august til 1. september.

– Hele teamet er veldig glade for nok en gang å få være med under «Hertz British Grand Prix». Vårt løpende samarbeid med Dorna Sports og MotoGP™ gir oss en kjempemulighet til å forbinde vårt raskeste, enkleste og mest verdsatte bilutleiemerke med den adrenalinfylte spenningen hos det verdenskjente racing-løpet, sier Michel Taride, President i Hertz International.

Som hovedsponsor for britiske MotoGP™, vil Hertz nyte godt av betydelig mediaeksponering gjennom en rekke markedsføringsmuligheter på arrangementsområdet, inkludert langs banen, broen, startområdet, vinnerpodiet og på klær til ansatte i målområdet, så vel som den økte synligheten i en av svingene på den nye MotoGP™-banen i Austin i Taxas i USA.

Fornyelsen av hovedsponsoratet er en følge av det vellykkede samarbeidet mellom MotoGP™-rettighetshaver Dorna Sports og Hertz, som har vært leverandør av leiebiler- og utstyr for det førsteklasses motorsykkel-VM-et siden 2010, og som først ble hovedsponsor av arrangementet i 2012. 2013-avtalen viser styrken av samarbeidet, og inkluderer muligheter for forlengelse til og med 2014-arrangementet.

MotoGP™-mesterskapet er en serie på 18 løp i 13 land over fire kontinenter. Den britiske Grand Prix-versjonen av MotoGP inkluderer Storbritannias Cal Crutchlow, Bradley Smith og Michael Laverty, som kjemper om seieren mot blant andre Valentino Rossi, Jorge Lorenzo og Dani Pedrosa. Britiske kjørere i de lavere klassene utgjør en stadig større trussel for de verdensledende toppkjørerne, med Scott Redding og nykommer Danny Kents oppgjør under Moto2™, mens Danny Webb ser ut til å gå for gull i Moto3™.

– Å ha Hertz på laget som hovedsponsor igjen, denne gangen for det britiske MotoGP™ 2013, er svært gledelig, sier Pau Serracanta, markedsdirektør i Dorna. – Det viser ikke bare styrken i vårt videreførte samarbeid, men også fordelene og nytteverdien et sponsorat hos et stort, verdenskjent løp kan ha. Vi går en ekstremt spennende sesong i møte, og vi vil fortsette å bruke Hertz’ verdensomspennende tjenester for både kjøretøy- og utstyrsleie. Silverstone-arrangementet er ideelt for å vise fram vårt sterke samarbeid, sier Serracanta.

Hertz Press Contact

Alexis Darby