Først i Rogaland: Ny bildelingsordning i Hinna Park

Først i Rogaland: Ny bildelingsordning i Hinna Park

Trafikk, parkeringsplasser og miljø er høyst aktuelle utfordringer i Stavanger-regionen. For å imøtekomme disse, lanserer Hinna Park som første utbygger i Rogaland nå en åpen bilpool der både leietakere og andre kan dele biler for å redusere bilbruken.

Miljøbesparende biler

1. september lanserer Hinna Park en bildelingstjeneste med hybrid- og elbiler som tilbys både til bedrifter og private. På dagtid vil tjenesten være forbeholdt leietakere i Hinna Park, men på kveldstid og i helger kan også andre leie bilene.

-  Leietakere og beboere i Hinna Park nyter allerede godt av et rikholdig kollektivtilbud med egen togstasjon og mange korresponderende bussruter, i tillegg til god parkeringsdekning. Likevel er det ønskelig å bidra positivt til å få ned biltettheten gjennom en velfungerende ordning, sier Kjetil A. Haver i Hinna Park.

Brukervennlig løsning

For å benytte ordningen, som er et samarbeid med Hertz Bilpool, registrerer du deg enkelt som medlem og bestiller bilen via web eller mobil. Fordi mange medlemmer deler på en bil, kan man leie ut bilene til en gunstig pris.

-  Bilpoolordningen er en fremtidsrettet, kostnadseffektiv og miljøvennlig løsning.  Via app på mobilen bestiller du og låser opp bilen som er lokalisert nært kontoret. Man betaler per time og for kjørte kilometer. Vi ser frem til å samarbeide med Hinna Park og utvikle en velfungerende bildelingsordning, sier Eivind Thorne, Prosjektleder for Hertz BilPool.

Fordeler med bildeling

·  Anses som et viktig tiltak for å få ned biltettheten i byene; én bil i en bilpool erstatter 9-13 privateide biler

·  De fleste biler står parkert store deler av døgnet. Bildeling gir deg muligheten til å bruke bil når du trenger den, samtidig som du slipper alle kostnadene forbundet med å eie en bil

·  Færre biler bidrar til å redusere miljøskader og bedrer luftkvaliteten i byene

For mer informasjon om ordningen, kontakt

Kjetil A. Haver
Hinna Park
Mobil: 995 07 475
Epost: Kjetil.Haver@hinna-park.no

Eivind Thorne
Hertz BilPool
Epost: eivind.thorne@hertz.no

Hertz – the only true global car rental company.