Hertz i Rogaland kåret til Årets Lisenstaker

Hertz i Rogaland kåret til Årets Lisenstaker

Auto Finans AS er «Årets Lisenstaker»

Selskapet, som representerer Hertz i Rogaland ble nylig kåret til Årets Lisenstaker av Hertz Norge. Auto Finans AS hadde meget god utvikling i 2019. I Hertz-organisasjonen sentralt mener de at håndteringen av brannen i parkeringshuset på Sola viser at prisen var ytterst fortjent.

Meget god vekst

Det er omsetningsutviklingen, resultatene, kvaliteten og kundeservicen som avgjør hvem som blir Årets Lisenstaker. Av de mange lisenstakerne i Hertz-systemet var det ingen som kunne vise til bedre utvikling i 2019 enn Auto Finans AS. Det er ingen tvil om at Hertz står stadig sterkere i Rogaland.

- Auto Finans AS har hatt en meget god vekst i 2019, og er alltid sultne på forbedringer. De er svært løsningsorienterte i møte med kundene og har et sterkt fokus på å gjøre kundeopplevelsen fra A til Å så hyggelig og effektiv som mulig. De setter nye standarder som andre strekker seg etter, sier Trygve Simonsen, adm. direktør i Hertz Norge.

Kundenes forventninger øker

De ansatte i Hertz i Rogaland har jobbet hardt for å vinne denne prisen, og er stolte over å være den beste lisenstakeren i Hertz i Norge.

- Dette er en honnør til alle i selskapet, og vi er stolte over å ha vunnet denne utmerkelsen for 2019, spesielt siden det bare var 2 år siden vi fikk denne utmerkelsen sist gang.

Samtidig vet vi jo at dette betyr at kundene får enda høyere forventninger til oss. Vi liker å bli utfordret og er klare for det, sier daglig leder Trond Henderson i Auto Finans AS.

Brannen gir langvarig bilmangel i Rogaland

1300 biler står fortsatt totalskadde etter brannen i parkeringshuset på Sola Lufthavn. Dette har skapt stor etterspørsel etter erstatningsbiler i tillegg til ekstra behov for leiebiler.

- Vi har jobbet på spreng for å skaffe tilveie nok biler i Rogaland, og jeg er stolt av våre folk som jobber dag og natt for å finne gode løsninger. De første dagene skaffet vi 170 ekstra biler. Men det er stor etterspørsel etter leiebiler også i resten av Norge, så det er ikke bare å hente biler fra andre steder, sier Henderson.

Bilene i parkeringshuset vil høyst sannsynlig vil bli kondemnert.

- Håndtering av denne brannen viser hvilken bunnsolid kultur som ligger i ryggraden hos Auto Finans. De har alltid kundenes beste som sitt fokus. Jeg er svært tilfreds med at det er nettopp Auto Finans som representerer Hertz i Rogaland. De har så langt løst denne svært uoversiktlige og utfordrende situasjonen på en god måte. De er ikke fornøyde før alle som trenger en bil, får det, sier Trygve Simonsen i Hertz.

Hertz er representert i mer enn 150 land på samtlige kontinenter med over 10 000 lokasjoner.

Hertz er Norges største bilutleieselskap og en betydelig aktør i den raskt voksende delingsøkonomien. De seneste ti årene har vi hatt en årlig tosifret prosentvis vekst. Vi har over 500 utleiepunkter over hele landet, inkludert samtlige flyplasser. Bilflåten i Norge består av ca. 10 000 nye biler fra verdens ledende produsenter, som leies ut via et landsdekkende nettverk.

Hertz skal være førstevalget innen bilutleie og en markant aktør i den nye delingsøkonomien med heldigitale delings- og mobilitetsløsninger. Vi har store ambisjoner for fremtiden og ser et betydelig vekstpotensial i at stadig flere vil leie og dele biler fremfor å eie selv.

www.hertz.no