Leiebilsjefens nye stolthet

Nå kan du snart leie scooter hos Hertz
Hertz, Norges ledende bilutleieaktør, utvider nå sitt tilbud til også å gjelde scootere. Scooter er et raskt og effektivt alternativ til bil når man skal reise korte avstander i de større byene.

Først i Norge

Hertz er den første leiebil aktøren som kommer med dette alternativet for sine kunder. I første omgang vil dette være tilgjengelig i Stor-Oslo området, men vil på sikt være et tilbud over store deler av landet.

- De fleste som leier bil gjør det fordi de skal fra A til B, og mener at bil er den mest hensiktsmessige måten å reise på. Med større fortetning i de største byene, vil en to-hjuling stadig oftere oppleves som det mest hensiktsmessige, sier Adm. direktør Trygve Simonsen i Hertz Norge.

Mange fordeler både for virksomheten og for den ansatte

Scooter er ofte raskere enn bil når man skal bevege seg rundt i sentrum av de store byene. For den som skal leie er det billigere, enklere og man slipper å bekymre seg for å finne parkeringsplass. For bedriftene er det en kostnads- og miljøeffektiv løsning.

- Integrerte og brukervennlige bestillings- og faktureringsrutiner er viktig både for bedriften og de som skal leie. Gjennom å leie scooter og bil på samme sted, minimeres også de administrative kostnadene, fortsetterSimonsen.

Satser knallhardt på tilgjengelighet

Hertz er allerede landsdekkende, men skal vokse videre. Hertz jobber også med nye løsninger for fremtidens bilutleie som blant annet inkluderer selvbetjeningskiosker og leiekonsepter i sentrum av de største byene.

- Scooter er moderne, effektivt og miljøvennlig. Slik sett er det en naturlig del av fremtidens leiekonsept, sierSimonsen, og legger til at scootere også vil bli benyttet av selskapets ansatte der det er hensiktsmessig.

- Vi satser knallhardt på tilgjengelighet. Vi skal være over alt i Norge hvor noen kan tenkes å ha behov for leiebil eller scooter. Og vi skal tilby alt fra to-hjulinger til de største varebilene, avslutter

Trygve Simonsen i Hertz Norge.