Rekordmange priser til Hertz i 2017

Rekordmange priser til Hertz i 2017

Markedslederen Hertz har dette året fått totalt 75 priser for sin fremragende kundeservice, sitt populære lojalitetsprogram og sitt arbeid med samfunnsansvar. Blant prisene er «Travel Weekly Readers Choice», «Magellan Awards», «FlyerTalk Global Traveler» og «Women's Choice Award».

- Vi er svært stolte av å ha satt ny rekord i antallet globale priser i 2017. Det viser styrken i merkevaren, i produktet og i selve nettverket. I 2018 er målet selvsagt å bli enda litt bedre, sier Trygve Simonsen, adm. direktør i Hertz Norge.

Beste leiebilselskapet i verden

Hertz gjorde nesten rent bord i bilutleiekategorien av «2017 Travel Weekly Readers Choice Award» ved å bli kåret til det beste innenlandske og internasjonale bilutleieselskapet. «Travel Weekly Magazine» anerkjente også Hertz i år med en «Gold Magellan Award» for sin reiseblogg. FlyerTalk, det populære nettbaserte fellesskapet for de som reiser mye, stemt frem Hertz Gold Plus Rewards® som det beste lojalitetsprogrammet innenfor bilutleie i Amerika, Europa, Afrika og Midtøsten for sjette året på rad.

- Særlig viktig for oss er det at Hertz ble kåret til «World's Leading Car Rental Company» i «World Travel Awards» og at forretningsreisende i USA kåret Hertz til det beste leiebilselskapet i verden i sin årlige «Best in Business Travel Survey». Vi tilbyr de samme løsningene over hele verden, så norske bilutleiekunder nyter i hovedsak godt av de samme tilbud som amerikanske, sier Simonsen.

I oktober tok Hertz også sin sjette «Women's Choice Award®» og fikk annerkjennelse for sitt arbeid med samfunnsansvar.

- Vi jobber mye med samfunnsansvar både internasjonalt og i Norge. Således er det inspirerende at vi i år mottok «The Corporate Responsibility Champion Award» som henger høyt i vår bransje, sier Simonsen.

Forme fremtidens bilutleie

Ny teknologi, høyere sertifiseringskrav og økt biltetthet er med på å forme fremtidenes bilutleie. Hertz har en klar ambisjon om å lede denne utviklingen for å sikre fortsatt vekst.

-Vi jobber med nye leiekonsepter i sentrum av de største byene og skal vokse videre og forsterke oss også på blant annet varetransport og langtidsleie, sier Trygve Simonsen i Hertz Bilutleie.

Hertz – et ledende bildelingsselskap.

Hertz er representert mer enn 150 land på samtlige kontinenter med over 11 000 lokasjoner.

Hertz er Norges største bildelingsselskap og en betydelig aktør i den raskt voksende delingsøkonomien. De seneste ti årene har vi hatt en årlig vekst på ca. 20 prosent, og har nå over 500 utleiepunkter, inkludert samtlige flyplasser. Bilflåten i Norge består av flere enn 7 000 nye biler fra verdens ledende produsenter, som leies ut via et landsdekkende nettverk.