Block Watne og Hitachi Power Tools inngår samarbeidsavtale

Pressemelding   •   jan 11, 2016 10:03 CET

PRESSEMELDING Oslo, 8. januar 2016.
Block Watne og Hitachi Power Tools Norway har i dag inngått en samarbeidsavtale om levering av spikerpistoler til alle Block Watnes 300 tømrere og lærlinger i Norge. Spikerpistoler og kompressorer leveres direkte av Hitachi, mens øvrige Hitachi-produkter, som MFT maskinspiker og festemidler samt Hitachi elektroverktøy, kjøpes gjennom utvalgte forhandlere i nærheten av Block Watnes byggeplasser i Øst, Syd, Vest og Midt-Norge.

Avtalen er den første i verden som benytter nyutviklede «Hitachi Fleet Control», en webbasert tjeneste som gjør det mulig for kunder i Norden å få tilgang til over 100 ulike Hitachi-verktøy for leasing i 2, 3 eller 4 år. Løsningen gir kunden en fullstendig oversikt over hvem i selskapet som disponerer hvilke verktøy og sikrer samtidig service og håndtering i nært samarbeid med forhandlere over hele landet.

Et viktig kriterie for valg av Hitachi som leverandør, er muligheten til å benytte høytrykk spikerpistoler, med lavere vekt, redusert rekyl og bedre ergonomi sammenlignet med ordinære lavtrykk spikerpistoler. «Som en av Norges største boligbyggere ønsker vi å tilby våre tømrere verktøy som gjør det mulig for dem å sikre høy kvalitet i byggearbeidet samtidig som risiko for belastningskader er lavest mulig. Hitachi høytrykk spikerpistoler gjør jobben lettere – bokstavelig talt – og de av våre medarbeidere som har testet verktøyene i en 3-måneds periode er svært fornøyde», sier innkjøpssjef Åge Willy Bergerseter i Block Watne.

Sykefraværet i norsk byggevarebransje har i mange år ligget høyere enn i andre bransjer. Verktøy som tar hensyn til faktisk bruksituasjon og reduserer faren for overbelastning er viktige elementer i HMS-arbeidet på den enkelte byggeplass. «Gjennom å tilby et komplett sortiment av høy og lavtrykk spikerpistoler, kan vi anbefale verktøy som er optimale til den enkelte håndverkers bruk – noe som ikke minst er viktig for kunder som er opptatt av å legge til rette for kontinuerlig drift på byggeplassen», uttaler adm. direktør i Hitachi Power Tools Norway, Thomas M. Kristensen.

***

Block Watne eies av OBOS-konsernet og har bygget nærmere 100.000 boliger siden etablieringen på 1950-tallet. Selskapet har 570 ansatte inklusiv 300 tømrere fordelt på 19 distriktskontorer. Block Watne har under bygging hvert år omlag 1.000 boliger gjennom egenutviklede boligprosjekter. Boligproduksjonen omfatter eneboliger, rekkehus og leilighetsbygg. Selskapet hadde i 2015 en omsetning på over 2 mrd. kr.

Hitachi Power Tools Norway er en av Norges ledende leverandører til byggevarebransjen innen områder som elektroverktøy, spikring og festemidler. Produktspekteret er beregnet på den profesjonelle bruker og blir distribuert fra nordisk sentrallager på Kjeller utenfor Oslo. Hitachi Power Tools Norway Gruppen består av datterselskaper i øvrige nordiske land og en produksjonsenhet i Polen. Selskapet hadde i 2015 en omsetning i det nordiske markedet på 623 mill. kr. og totalt 142 medarbeidere.

Kontakt ved spørsmål:

Block Watne AS