Ny eier av Hitachi Power Tools

Pressemelding   •   jan 18, 2017 14:12 CET

Hitachi verktøy - innovativ design og teknologi.

Den 13.01 ble det lagt inn et bud på samtlige aksjer Hitachi Koki Co. Ltd, verktøydivisjonen til Hitachi-konsernet og morselskapet til Hitachi Power Tools Norway AS. Ledelsen i Hitachi Koki har anbefalt aksjonærene å godta budet. Budgiver er Kohlberg Kravis Roberts & Co (KKR).

KKR ble etablert i 1976 og er et verdens ledende private equity selskaper – notert på New York børsen. Selskapets strategi er å foreta langsiktige investeringer i ulike virksomheter med sikte mot å stimulere til videre vekst.

Oppkjøpet vil muliggjøre en kraftfull satsning på teknologi, videre produktutvikling og samtidig bidra til ytterligere å effektivisere produksjon, logistikk og salg.

- «Vi ser frem til å få en ny eier som ønsker å styrke vår markedsposisjon ytterligere og ikke minst bidra til at vi i årene fremover kan fortsette å tilby våre kunder nye og innovative produkter. Det er bra for dem og bra for oss», sier Thomas M. Kristensen, adm. direktør i Hitachi Power Tools Norway AS.

Hitachi Power Tools Norway AS er en del av det multinasjonale konsernet Hitachi Ltd i Japan med 742 mrd kr i omsetning og mer enn 331.000 ansatte. Hitachi Power Tools Norway tilhører divisjonen Hitachi Koki med 14,5 mrd kr i omsetning og 6.655 ansatte.

Hitachi Power Tools Norway er en av Norges ledende leverandører til byggevare-, elektro-, VVS-og jernvarebransjen innen områder som elektroverktøy, spikring og festemidler. Produktspekteret er beregnet for den profesjonelle bruker, og kvalitetsnivået er tilsvarende med kjente merkevarer som Hitachi, MFT, Basso, Bendof, Niko og Olfa.

Vi holder til i moderne lokaler på Kjeller med kort vei til Oslo og Gardermoen. Hitachi Power Tools Norway AS har datterselskaper i Danmark, Sverige, Finland og Polen. Total omsetning i gruppen var i 2016 ca 672 mill kr. Vi har 60 medarbeidere i Norge og 137 totalt.

Les mer på www.hitachi-powertools.no

Kommentarer (0)