Honeywell lanserer hansker med beskyttelse mot nålestikk for forbedret beskyttelse og komfort

ROISSY i Frankrike, 23 November 2016 — Honeywell (NYSE: HIN) lanserer Picguard™ Urban, en ny produktrekke med hansker som beskytter folk som risikerer nålestikk og perforering samtidig som hanskene gir forbedret komfort. Picguard Urban er fremstilt ved hjelp av nyskapende og forsterkede, men samtidig tynne og lette, materialer som gjør bruk av overhansker unødvendig. De gir folk som jobber i sektorer som avfallshåndtering, rengjøring, vedlikehold og politi den ekstra fleksibiliteten og bevegeligheten de trenger.

«Det å bli stukket av gjenstander som sprøyte- eller glassnåler, barberblader eller ståltråd, er stadig en vanlig og svært alvorlig fare for folk, en som kan til og med føre til virusinfeksjoner, for eksempel hepatitt A, B, eller C», sier Stéphanie Quilliet, produktsjef for EMEA i Honeywell Industrial Safety. «Etter omfattende testing oppdaget vi at med mindre arbeideren har overhansker, kan ulike typer håndbevegelser føre til skader som involverer ubeskyttede deler av hånden – for eksempel fingertuppen, den utvendige delen av hånden og tommelen – som hansker tradisjonelt lar være ubeskyttet mot nålestikk. Denne hansken tilbyr et nytt beskyttelsesnivå mens den samtidig gir brukerne den komforten de trenger.»

Picguard Urban bygger på den meget vellykkede Picguard™-underhansken, og er laget med nyskapende punksjons- og slitasjebestandigpara-aramid, polyuretan og keramiske materialer som effektivt beskytter håndflaten og fingrene. I tillegg gir et forsterket, beskyttende lag på fingertuppene og siden av hånden bedre beskyttelse mot slitasje og stikk. Alle disse egenskapene gjør bruk av overhansker unødvendig, noe som betyr at arbeidere kan ta hanskene av og på raskere mens de også drar nytte av bevegeligheten.

For å forbedre komforten og pusteevnen, og bidra til at arbeideren bruker hansken, er Picguard Urban-hanskene bare 0,5 mm tykke og har en ergonomisk design med elastisk mansjett og stoffer.I tillegg gir overflaten med polyuretantekstur på håndflaten bedre grep i både tørre og våte omgivelser mens en ny tommeldesign sikrer bedre fleksibilitet på pekefingeren.Disse funksjonene gjør Picguard Urban ideell for situasjoner der berøringsfølsomhet er nødvendig for å håndtere små objekter.

Besøk nettsiden på http://www.honeywellsafety.com for mer informasjon om Honeywell Industrial Safety og selskapets produkter og tjenester.

• Arbeidsmiljø

• hanske
  • nålestikk
  • sikkerhet
  • stikkskader
  • avfallshåndtering

Honeywell Industrial Safety (HIS), del av Honeywell Automation and Control Solutions, hjelper organisasjoner med å håndtere sikkerheten på arbeidsplassen. HIS tilbyr et bredt utvalg av industrielle sikkerhetsprodukter – fra personlig verneutstyr for en arbeiders øyne, ører og hode til fallsikringsseler og åndedrettsvern, programvare, nødhjelpsutstyr og monitorer for giftig og brennbar gass som beskytter livet til arbeiderne – overalt hvor de er utsatt for risiko – samtidig som det beskytter operasjonene til selskapet. Honeywell Industrial Safety tar sikkerhet til neste nivå ved å lede omskapingen fra punktløsninger til tilkoblede løsninger. Enten det er klær og tilbehør til gassdeteksjon og personlig verneutstyr eller bærbare og faste enheter, hjelper våre produkter kundene våre med tilkoblet sikkerhetsintelligens i sanntid for å reagere på trusler mot sikkerheten, håndtere risiko i virksomheten og forbedre produktiviteten. HIS hjelper kundene med å ta bedre avgjørelser ved å koble sensorer i kundenes operasjoner for å gi et nøyaktig sanntidsbilde av sikkerheten til enhver tid.

Honeywell (www.honeywell.com)er en Fortune 100-leder innen diversifisert teknologi og produksjon og betjener under over hele verden innen luftfartsprodukter og -tjenester, kontrollteknologier for bygninger, boliger og industri, turboladere og ytelsesmateriell. Flere nyheter og mer informasjon om Honeywell er tilgjengelig på www.honeywellnow.com